2015 yılını yüzde 34 düzeyinde rekor büyüme ile kapatan ve 2016 yılı için “Yurtdışında agresif büyüme” hedefi koyan Ziylan Mağazacılık, Avrupa’nın ikinci büyük ayakkabı perakende markası Reno’yu bünyesinde barındıran Alman HR Grup’u, yine Almanya’nın en önemli yatırım fon şirketi capiton AG ile birlikte satın aldı. 380’i Almanya’da olmak üzere 6 ülkede toplam 505 Reno mağazası olan HR Grup, yıllık 25 milyon çift ayakkabı satışı ve yaklaşık 550 milyon Euro ciro büyüklüğüne sahip.
Hedefimiz 200 milyon Euro ihracat” dedi. 2012 yılında Lumberjack markasını satın alarak Avrupa marka pazarına güçlü bir giriş yapan Ziylan, HR Grup satın almasıyla birlikte ayakkabı perakende sektöründe de Avrupa’nın önde gelen oyuncularından biri oldu. ‘2023 Dünya markası’ vizyonuyla satın almalar gerçekleştiren Ziylan Mağazacılık, bünyesindeki Kinetix, Lumberjack ve Polaris gibi güçlü ayakkabı markalarını da Avrupa pazarına açmış oldu.
Satın alma ile ilgili açıklama yapan Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, perakende sektöründe son yılların en büyük satın almasını gerçekleştirmekten büyük mutluluk duyduklarını söyledi. Ziylan Grup’un, Türkiye’nin 2023 vizyonu doğrultusunda Türkiye’den global markalar çıkarma hedefine paralel adımlar attığına dikkat çeken Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan şu açıklamayı yaptı: “Biz grup olarak istikrar ve büyümeye her zaman inanıyoruz.
Göstergeler ne olursa olsun, önce ülkemize sonra da kendimize güveniyoruz ve hızla büyümeye devam ediyoruz. Lumberjack’i satın almamızın ardından perakende alanında bizi güçlendirecek bir satın alma yapmayı tercih ettik. Bu satın alma ile kendi markalarımızı Avrupa pazarında geniş bir platforma çıkartmış olacağız. Lumberjack ile marka yönetimi yaparken Reno ile de perakende yönetiminde Avrupa’da söz sahibi olacağız. Gerek üretim, gerek yeni ürün geliştirme gerekse satış ve pazarlama konusunda sahip olduğumuz know-how ve deneyimi dünya pazarlarına da başarıyla taşıyacağımıza inanıyoruz. Bu gücümüzle biz stratejik ortak konumundayız.
ÜRETİM, İHRACAT VE İSTİHDAMA DOPİNG ETKİSİ
Mehmet Ziylan, satın alma sonrasında Ziylan Mağazacılık ve HR Grubu olarak toplamda yaklaşık bin mağazaya ulaşacaklarına da dikkat çekti. “ 35 milyon Türkiye 25 milyon Avrupa’da olmak üzere senede 60 milyon çifti aşkın ayakkabı satışı ile 3.5 milyar TL’lik ciro hedefliyoruz” diye konuşan Ziylan, Reno’nun satışını yapacağı 25 milyon çift ayakkabının 3 yıl içinde, 10 milyon çiftinin Türkiye’de üretileceğini ve bunun da Türkiye ihracatına büyük katkı sağlayacağına dikkat çekti. Mehmet Ziylan, “200 milyon Euro ihracat hedefliyoruz. Dolayısıyla, Türkiye’de ayakkabı üreticileri, ayakkabı yan sanayi istihdam ve üretim gücü anlamında da büyük bir ilerleme sağlayacak” dedi.