Türkiye’de on senelik bir geçmişe sahip olan kurumsal tv’nin, firmaların kapalı devre yayıncılık yapmasıyla başladığını, büyük ekran üreticilerinin sektöre girmesiyle geliştirilen çözümlerin zamanla markaları yayıncı konumuna getirdiğini, yeni medya düzeninde artık markaların da bir yeri olduğunu söyledi.
Hızla yaygınlaşan dijital ekran yayıncılığı artık bankalar, havalimanları, hastaneler, okullar gibi toplu kullanım alanlarında dikkat çeker, zengin içeriğiyle takip edilir hale geldi. Markaların müşterilerine ulaşma kanalı olan dijital ekranlar özellikle AVM’lerde kampanya duyurularına katkı sağladı.
Markaların, müşterilerine ve personeline doğrudan ulaşma talebine karşılık doğmuş bir teknoloji olduğunun altını çizerken, kurumsal tv trendinin büyük ekran üreticilerinin de pazara girmesiyle tetiklendiğini ifade etti. Son birkaç yıl içerisinde ekranlara dahili playerın eklenmesi ile kullanım kolaylığının en üst noktaya taşındığını ve çok daha hızlı alıcı bulmaya başladığını dile getirdi.
Görüntüleme teknolojilerinde yeni bir trend kabul edilen dijital ekran yayıncılığını güncel durumunu değerlendiren Eker şunları söyledi: