Kasada sıra beklemek tarih oluyor

Kahve zincirleri ve fast food restoranlarında cepten sipariş ver, mağazadan teslim al dönemi başlıyor

Konaklama ve ağırlama sektörlerine teknoloji çözümleri sunan Protel, özellikle kahve zincirleri ve fast food restoranlarında kasalarda oluşan uzun kuyrukları ortadan kaldıracak Protel 360 çözümünü tanıttı. Protel 360 sayesinde, müşteriler diledikleri gibi kişiselleştirebildikleri siparişlerini akıllı telefonları üzerinden iletebiliyor, sonrasında sıra beklemeden mağazadan teslim alabiliyorlar. İşletmeler de daha yakından tanıma fırsatı buldukları müşterilerine alışkanlıklarına uygun önerilerde bulunabiliyorlar. 

Konaklama ve ağırlama sektörlerine teknoloji çözümleri sunan Protel, kafe ve restoran siparişlerine yeni bir boyut getiren Protel 360 çözümünü tanıttı. Konu ile ilgili bilgi veren Protel Genel Müdürü Murat Sıcakkanlı, çözümün gerek tüketiciler gerekse işletmeler açısından birçok avantajı beraberinde getirdiğini söyledi. 

Uçtan uca bir çözüm olması ve gereksinimleri 360 derece karşılaması nedeniyle çözümü ‘360’ olarak adlandırdıklarını ifade eden Murat Sıcakkanlı, “Protel 360 sayesinde, kafe ve restoranların müşterileri, isteklerine göre kişiselleştirebildikleri yiyecek-içecek siparişlerini akıllı telefonları aracılığıyla kolayca iletebiliyor ve mağazaya gittiklerinde sıra beklemeden teslim alabiliyorlar. Müşterilerin işletme içindeyken siparişlerini kiosk üzerinden verebilmelerine de olanak tanıyan Protel 360, ayrıca işletmelerin misafirlerini daha yakından tanımalarını ve alışkanlıklarına uygun önerilerde bulunmalarını da sağlıyor” dedi. 

Bulut tabanlı sistem

Bir kahve zinciri ile fast food zincirinde gerçekleştirilen başarılı pilot uygulamaların ardından Protel 360’ı pazara sunma kararı aldıklarını belirten Sıcakkanlı, “Yazılım altyapısı tamamen Protel tarafından geliştirilen çözüm, küçük ve orta ölçekli işletmelerin yiyecek içecek pazarındaki sadakat sistemi ve pazarlama kanal yönetimi gereksinimlerini karşılamayı hedefliyor. Bulut tabanlı 360 platformu, müşteri kazanımı ve sadakati, mobil sipariş ve ödeme sistemleri ve bunların kasa sistemlerine entegrasyonu, pazarlama, iletişim kanalları yönetimi, teklif yönetimi gibi uçtan uca gereksinimlerini çözmeye yönelik tasarlandı. Protel 360 ile elde edilecek CRM verilerinin satış artırıcı ve müşteri tarafında hayatı kolaylaştırıcı şekilde kullanılmasını amaçladık” diye konuştu. 

Protel 360’ın akıllı saat entegrasyonu da bulunduğunu söyleyen Murat Sıcakkanlı, “Mobil cüzdanla birlikte yeni özellikler ekleyerek geliştirmeye devam edeceğimiz Protel 360 için Türkiye’nin yanı sıra Doğu Avrupa ve Dubai’yi de öncelikli hedef pazarlar olarak belirledik. Bu teknolojiyi 360 derece konsepti ile sunan ilk şirketiz” ifadelerini kullandı.

1989 yılında kurulan Protel’in, geride bıraktığı 25 yılın ardından bir değişim ve dönüşüm sürecine girdiğini söyleyen Murat Sıcakkanlı, “Bugüne dek sahip olduğumuz ‘alıp satan’ kimliğimize, ‘üretip satan’ kimliğini de eklemek üzere bir dönüşüm içindeyiz. Elbette bugüne dek teknoloji üreten tarafta da olduk ancak Protel 360 örneğinde olduğu gibi, önümüzdeki dönemde bu yanımız daha ağır basacak. 30 milyon dolar ciro elde ettiğimiz ve başarılı bir olarak değerlendirdiğimiz 2015’in ardından, yeni dönemde müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak ve maliyetlerini düşürmek, kârlılıklarını ve verimliliklerini artırmak üzere daha çok teknoloji üreteceğiz. Bunu gerçekleştirmek için de Türkiye’nin genç ve başarılı yazılımcıları ile güçlendireceğimiz insan kaynağımıza yatırım yapmayı sürdüreceğiz” dedi.

Eğitime de destek veriyor

Protel, hayata geçirdiği Protel Akademi ile konaklama ve ağırlama sektörlerinin eğitimli personel istihdam etmesini destekleyici faaliyetler de sürdürüyor. Protel Akademi’nin eğitim ve sertifika programlarından, turizm ve otelcilik okullarında eğitim gören öğrencilerden, akademisyenlere, sektör çalışanlarından yöneticilerine kadar tüm paydaşlar yararlanabiliyor. Protel Akademi’nin eğitimlerden yararlananlar, işletmelerde kullanılan güncel teknolojik çözümleri yakından tanırken, işlerini daha iyi yapma fırsatı da yakalıyorlar. Bugüne dek Protel Akademi’de eğitim alan ya da sertifika programlarına katılan öğretim görevlisi, öğrenci ve sektör çalışanlarının sayısı 2 bini aşmış bulunuyor. 

Protel hakkında:

1989 yılında kurulan Protel, konuk ağırlama teknoloji çözümleri alanında Türkiye’nin en köklü ve inovatif şirketleri arasında yer almaktadır. Konaklama ve yiyecek-içecek sektörlerine yazılım ve donanım altyapısı sağlamakta, otel ve restoranlara yönelik uçtan uca yönetim ve operasyon çözümleri sunmaktadır. Sunduğu teknoloji çözümleri ile işletmelerde yönetim ve operasyonu kolaylaştırırken, verimliliği artırmayı hedeflemektedir. Çözümleri bugün Türkiye genelinde 600’den fazla otelde ve yaklaşık 3 bin restoranda kullanılmaktadır. Kendi yazılım ekibi de bulunan Protel, Türkiye’nin ilk 500 bilişim şirketinin belirlendiği araştırmada 103’üncü sırada yer almaktadır.