İlaç pazarı yüzde 15.5 büyüdü

Türkiye toplam ilaç pazarı, 2015’te %15,5 büyüme ile 16,87 milyar TL’ye ulaşmış. Kutu ölçeğinde ise %6,7 büyüme ile 1,95 milyar hacim gerçekleşmiş. Aralarında, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa Birliği üyelerinin de yer aldığı 160 ülkeye ihracat gerçekleştiren Türkiye ilaç endüstrisinin ihracatı, %9,8 artarak 939 milyon ABD dolarına ulaştı. İlaç ithalatı ise %2,6 küçülerek 4,6 milyar ABD doları oldu. Böylelikle, ihracatın ithalatı karşılama oranı, 2010-2015 dönemindeki en yüksek oranına erişerek, %20,3 seviyesinde gerçekleşti ve ilaç endüstrisi, cari açığın azalmasına olumlu katkı sağladı.

Kurulduğu günden bu yana, distribütörlük yerine, kendi markalarını yaratarak emin adımlarla yoluna devam eden Orzaks, bugün bir çok ülkeye ihracat yaparak adından yine söz ettiriyor. Türkiye’ye, ithalat değil, ihracat yaparak döviz girdisi sağlayan, katma değer yaratan ve kendi markalarını tüm dünya pazarında görmeyi arzulayan vizyon, bugün sonuç veriyor.

Sahip olduğu kalitesi ve 5 yıldızlı IFOS onayının da yanı sıra, bir çok ödülle başarısını pekiştiren Ocean Balık Yağları, bugün sadece Türkiye’de değil, Belarus’tan, Moldovya’ya, Romanya’dan Suriye’ye olmak üzere, Somali, ve Irak pazarında da satışlarına hızla devam ediyor.

Bugüne kadar, ülkesine ve insanlığa fayda sağlayacak yatırımlar gerçekleştiren Orzaks İlaç’ın Genel Müdürü Yunus E. ALİMOĞLU; “Sadece ürettiklerimizle değil, geçen yıl gerçekleştirdiğimiz ve bu yılda devam eden sosyal sorumluluk projeleri ile de topraklarında doğup büyüdüğümüz ülkemizin tarihine, kültürüne ve geleceğine sahip çıkmanın ve toplumu sağlık konusunda bilinçlendirmenin üzerimizdeki en büyük görev olduğunu biliyoruz. Gerek markalarımızın faaliyetlerini sınırlarımızın ötesine taşıma, gerekse de ürettiklerimizle ülkemizi başarıyla yurtdışında temsil etmenin bilinci, bundan sondan sonraki süreçte yaşayacağımız başarıların temel taşlarını oluşturuyor.” diyen ALİMOĞLU sözlerine şöyle devam etti;

“Ocean Balık Yağı’nın Türkiye’deki başarısı bizim geleceğe güvenle bakmamızda ki en büyük etkendir, 2015 yılında saf balık yağı şurup kategorisinde Türkiye’nin 1. Tercihi olmayı başaran Ocean Balık Yağı’nın, uluslararası bir marka olması yolunda ilk adımları attık, bundan sonraki süreçte dünyadaki tüm omega 3 tüketicilerinin rahatlıkla ulaşabildiği bir Ocean markası görebilmek için çok çalışacağız.” dedi.


Öte yandan bu başarının yurtdışında da devam etmesi hususunda tüm süreci yöneten Dış Ticaret Müdürü Turan SEÇKİN ise şunları söyledi; “Türkiye’de yakaladığımız başarıyı dış pazarlara taşımak amacı ile çıktığımız yolda her geçen gün ilerleme kaydederek farklı kültürlerdeki pazarlara erişiyoruz. Temelde hedefimiz insanlara en iyiyi ulaştırarak onların beğenisini kazanmak ve Ocean markasını bir dünya markası haline getirmektir. Geniş ürün portföyümüz farklı pazarlara entegrasyonumuzu kolaylaştırırken, aynı zamanda sağlık ürünleri ve OTC ürünleri alanında, gelişen bir tecrübe ve bilgi dağarcığına sahip olduğumuzu kanıtlayıcı olarak tüketici ve partnerlerimiz nezdinde güven oluşturmaktadır. Bu güvene layık olmak için ve hedeflerimizin gereklilikleri doğrultusunda büyük bir azimle çalışıyoruz.”

Her geçen gün ürün portföyünü geliştirip, insan sağlığına katkı sunan Orzaks, içlerinde vitamin, mineral ve bitkisel ekstraktların da bulunduğu ürün portföyü 40’ın üzerindedir.