Gelişen teknolojiler iletişim yatırımı yapmaya zorluyor!

Bugün Türkiye’de interneti aktif kullanan kişi sayısı 40 milyon civarında. İnterneti kullanan bu insanların %72’si ya metin okuyor ya da video izliyor. İnternetin sağladığı hızlı etkileşim sayesinde Türk insanı haberleri artık anlık olarak takip ediyor. Buna paralel olarak dijital gazetecilik her geçen gün popülaritesini biraz daha artırıyor ve her yeni günde yazılı basının bir adım daha önüne geçiyor.

Gündemi sadece tek bir gazeteden veya bir kaynaktan değil yerel ve yabancı birçok kaynaktan takip etmek isteyenler aradıklarını dijital dünyada buluyor. O dijital dünya, insanlara neredeyse sonsuz diyebileceğimiz bilgi kaynağı sunuyor.

Leon İstanbul İletişim Danışmanlığı Yöneticisi Remzi Kalafat, “Dijital dünyanın sunduğu bu fırsatlar firmaları da bu alanda var olmaya mecbur kılıyor. Artık insanlar bir ürün, bir hizmet ve bir servis almak istediklerinde başta Google olmak üzere arama motorlarında almak istedikleri ürünü veya hizmeti sorguluyorlar. Firmaların sunduğu ürünler ve hizmetlerle ilgili Google indexlerinde ve ilgili sitelerde buldukları içerikler tüketicinin bu ürünü veya hizmeti almasında belirleyici oluyor.” diyor. 

İnternette yayınlanan hiçbir haberin kaybolmadığını söyleyen Kalafat, “Şirketinizle ve ürünlerinizle ilgili bir haber, gazete mecrasında yayınlandığında sadece o gün için okurlara ulaşırken, dergi mecrasında sadece o ay için okurlara ulaşırsınız. Diğer gün ve aylarda haberiniz bu mecraların okurlarına ulaşmaz. TV mecrasında ise, “reklamın”, “haberin” yayınlandığı sürece genellikle “reklam kuşaklarında” tüketicinize ulaşma imkanı vardır.  Çoğunlukla 30 sn ile yarım saatlik bir süreçte tüketicinize ulaşmaya çalışırsınız. İnternette yapılan hiçbir haber kaybolmuyor. Mesela bugün yayınlanan bir haber sitenin ana sayfası ve kategori sayfalarında yayınlandığında onbinlerce kişi okuyor. Güncelliğini yitirdiğinde, daha sonra o haber sitenin içinde saklanıyor ve sadece güncel kategorilerde yer almıyor. Ama sitede uzun yıllar kalıyor.” dedi.

Kalafat, “arama motorlarına şirketiniz ve haberde geçen ürünlerinizle ilgili bir kelime, konu başlığı ve haber arandığında potansiyel müşteriniz bu sitelerde yayınlanan haberlerle karşılaşır.” diye sözlerine ekledi.