Yaz ayında yaşanan darbe girişimi sonrası piyasanın temkinli hareket ettiğini belirten Lecce Pen Kalemcilik Tic.A.Ş. Genel Müdürü Ümit Kaya, alımlarda bir belirsizlik olduğunu, birçok şirketin alımları ötelediğini ve bu sebeple son 3 ayın diğer yıllara göre daha yoğun geçeceğini belirtti.
Ağustos ayında yılsonu proosyonuna karar veren firmaların bu sene hala neticelendirmediğini belirten KAYA, bu da çok sıkışık bir sezonun işareti olduğunu belirtti. Kurların artmasının sektörü olumsuz etkileyebileceğini belirten Ümit KAYA “ ürün maliyetleri artıyor bu da fiyatların doğal olarak yukarı çıkmasına sebep oluyor.
Dünyada 64. Yılını dolduran şirketin, Türkiye’de 2017 yılında 20 yılında birlikte birçok yeniliğe imza atacaklarını belirten Kaya, bunların bir kısmını Ocak ayında Dusseldorf’ta düzenlenecek PSI fuarında açıklayacaklarını ve yıl içinde de farklı organizasyonlara imza atacaklarını belirtti. Türkiye’de olmaktan ve üretmekten çok mutlu olduklarını belirten Ümit Kaya, dönemsel krizlerin ve coğrafi zorlukların olduğunu ancak bölgenin yakın gelecekte cazibe merkezi haline geleceğini bunun da ekonomideki ivmeyi yükselteceğini söyledi.
Promosyonun pazarlamanın önemli bir unsuru olduğunu belirten Ümit Kaya, sosyal medya ile kurumsal iletişimin öneminin gittikçe attığını “bire bir” ve “terzi işi” iletişime geçildiğini bunun da neredeyse her müşteriye bir şekilde dokunmak zorunluluğu doğurduğunu belirtti. Bugün bir müşterinin beğendiği bir promosyon ürününü bankanın pazarlama birimine ulaşarak “ürünü çok beğendim, ben de istiyorum” diyerek talep edebildiğini belirten Kaya, bunun tersinin ise firmaları oldukça zora soktuğunu belirtti. Promosyonun düşük bütçeler ile firmalara test imkanı da verdiğini belirten Ümit Kaya, pazarlama faaliyetlerinin dönemsel ve uzun soluklu olarak planlanması gerektiğinin altını çizdi.
Türkiye’nin küresel markalara ihtiyacı olduğunu ve bunun ihracat hedeflerine ulaşmada en önemli unsur olduğunun altını çizen Ümit KAYA, “Birçok sektörde küresel markalara fason üretim yapılıyor, çok da başarılı yapılıyor ancak küresel ölçekte markalaşmalar henüz çok düşük seviyede, burada küresel pazarlamanın da önemi ortaya çıkıyor.” diye belirtti.