Global bir moda markası olma vizyonuyla yatırımlarını sürdüren DeFacto mağaza ağını tüm dünyada genişletmeye devam ediyor. DeFacto, yıl sonuna kadar Irak, Mısır, Fas ve Suudi Arabistan başta olmak üzere, Belarus, Arnavutluk, Gürcistan ve Kazakistan’da 25 yeni mağaza açarak, yurtdışı mağaza sayısını 103’e, toplam mağaza sayısını ise 400’ün üzerine çıkarmayı planlıyor.
Türkiye hazır giyim ve moda sektörünün lider markalarından olan DeFacto, yurt dışında mağazalaşma çalışmalarına hız verdi. 2016 yılında Doğu Avrupa, Afrika, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler pazarlarına odaklanan şirket, yıl sonuna kadar toplam 25 mağaza daha açarak, 78 olan yurtdışı mağaza sayısını 103’e çıkarmayı hedefliyor.
Toplam mağaza sayısı 400’ün üzerine çıkacak
Türkiye genelinde 308, yurt dışında ise 78 mağazaları bulunduğunu aktaran İhsan Ateş, “2016’nın daha ilk yarısında tüm ekonomik zorluklara rağmen yüzde 32 büyüme sağladık. Yılsonuna kadar toplam 206 milyon TL yatırım yaparak, yurt içinde ve yurtdışında mağaza sayısını 400’ün üzerine çıkaracağız ve 10 binin üzerinde kişiye istihdam sağlayacağız” dedi.
Ateş: 100 ülkede online mağazayla hizmet vereceğiz
2025 yılına kadar fiziksel mağazalarının yanı sıra e-ticaret sitesiyle de 100’den fazla ülkede online olarak faaliyet göstermeyi planladıklarını söyleyen İhsan Ateş, e-ticaretin önümüzdeki dönemde daha da önem kazanacağının altını çizdi: “E-ticareti DeFacto’nun öncelikli yatırım alanlarından biri olarak konumluyoruz. 2016 yıl sonuna kadar e-ticaret gelirlerimizi 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz. 2015 yılında aliexpress.com ve e-bay platformu üzerinden satış yapmaya başladık. Kısa bir süre önce de amazon.com’da ürünlerimiz satışa çıktı. Amazon ile öncelikle ABD, Meksika ve Kanada olmak üzere Kuzey Amerika pazarına ulaşmayı, bir sonraki adım olarak da Amazon‘un Avrupa’daki etkinliğini kullanmayı planlıyoruz. 2025’e kadar toplam ciroda e-ticaretin payını yüzde 10’a ulaştıracağız. Faaliyet gösterdiğimiz ülkelerde piyasanın gerekliliklerine göre e-ticaret yatırımları yapmaya da başlayacağız.”