BBC
En son Indiana Jones, The Flash ve Elemental gişede hayal kırıklığı yarattı. Bu Hollywood'un krizde olduğu anlamına mı geliyor, diye soruyor BBC'den Nicholas Barber.
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull'dan on beş yıl sonra, Harrison Ford'un harika arkeologu Indiana Jones and the Dial of Destiny'e geri döndü, ancak şimdiye kadar seyirciler onunla geri dönmedi. Rebecca Rubin, Variety'de, filmin açılış hafta sonunda küresel gişede 130 milyon dolar kazandığını ve bunun kulağa etkileyici gelse de, şimdiye kadarki en pahalı filmlerden biri olduğu düşünüldüğünde oldukça yetersiz.
Üzücü gerçek şu ki, The Dial of Destiny daha iyisini hak etmiyordu: Film, Indy'nin diğer kaçışlarının asık suratlı, kasvetli ve büyük ölçüde anlamsız bir yeniden canlandırması. Ancak geçen hafta sonu yetersiz kalan tek kahraman o değildi. DC'nin kuşatılmış süper kahraman gişe rekorları kıran filmi The Flash beklentinin çok altında kaldı ve Elemental, "Pixar standartlarını karşılamadı."
Rebecca Rubin, genel olarak, bu yaz şimdiye kadar "bir dizi dayanak noktası" olduğunu söyledi. Ve yazdan önce, işler de pek bunaltıcı değildi. Hem DC'den Black Adam hem de Marvel'den Ant-Man ve The Wasp: Quantumania kötü performans gösterdi ve izleyicilerin "süper kahraman yorgunluğu" yaşayabileceği iddialarına yol açtı. Trendi tersine çeviren Spider-Man: Across the Spider-Verse, serinin ilk filmi Spider-Man: Into the Spider-Verse'den bile daha başarılı oldu. Ancak bu günlerde göz ardı edilemeyecek kadar çok "başarısızlık" ortaya çıkıyor. Star Wars: The Rise of Skywalker ve Avengers: Endgame 2019'da çıktığından beri, Hollywood bir tür oyunsonu yaşıyor gibi görünüyor.
Dijital platformlar şüphesiz önemli bir faktör. Indiana Jones'un önceki maceralarının dördü de şu anda Disney+'ta bir düğmeye dokunarak mevcut, o halde daha düşük bir versiyonu izlemek için neden bilet alasınız? Ayrıca, yüksek profilli TV dizilerine o kadar çok para ve yetenek akıtılıyor ve o kadar çok A-list yıldızı bu dizilerde yer almak için kaydoluyor ki, filmler kötü bir ilişki gibi görünüyor. İngiltere'nin en büyük film dergisi Empire'ın son aylarda gerçek sinema yayınları yerine The Mandalorian, Ahsoka ve Secret Invasion gibi Disney+ TV programlarını ön kapaklarına koyması anlamlı.
Televizyon bir yana, WGA yazarlarının grevi, aralarında Marvel's Blade ve Thunderbolts'un da bulunduğu çok sayıda yapımı durdurdu. Ve yapılmakta olan filmlerin bütçeleri, büyük ölçüde görsel efektlere harcanan büyük meblağlar nedeniyle fırladı. Robbie Collin'in The Telegraph'ta belirttiği gibi, Fast X, orijinal The Fast and The Furious'tan on kat ve yeni Indiana Jones, önceki dördünün toplamından daha pahalı.
Peki, Mission: Impossible, Barbie ve Oppenheimer, bu yaz sinemanın kurtarıcısı olabilir mi? Bunu yaşayıp göreceğiz. Belki de tüm bunlar, endüstrinin 1960'larda olduğu gibi "Yeni Hollywood" tarzı bir canlanma yaşayacağı anlamına geliyor, ancak henüz buna dair bir işaret yok. Ve Pictures at a Revolution'ın yazarı Mark Harris'in dediği gibi, "Bu sonsuza kadar böyle devam edemez."