BEDİR ACAR
Tarihinin en uzak rotalarından biri olan Avustralya'nın başkenti Sidney'e 19.5 saat süren uçuş başlatan Türk Hava Yolları (THY) yeni rotalara hazırlanıyor. Sidney'e ilk uçuş sırasında soruları yanıtlayan THY Genel Müdürü Bilal Ekşi yeni hatlarla ilgili bir soru üzerine "Sırada Santiago var. Aralıkta başlıyor" dedi. Ekşi ardından Çin'in Xian şehrine uçuş başlatacaklarını belirterek "Daha önce Ohri'ye de sefer başlayacağımızı duyurduk. Kamboçya ile pazarlık ediyoruz. Afrika'da bir yer var. Bir de mevcut hatlarda büyüyeceğiz. Başka önemli yeni rotalarımız da olacak" dedi.
İÇ HATLARDA KÂR YOK
Dış hat uçuşların kârlı olduğunu anlatan Ekşi "Biz geçen sene 3 milyar dolar kar ettik. 3 milyar doların yüzde 99'unu neredeyse dış hatlardan elde ettik. İç hatlarda açık söyleyeyim sadece biz değil, bütün havayolları ya zarar ediyorlar ya böyle ucu ucuna getiriyorlar. İç hatlar, nihayetinde bu ülkenin havayoluyuz. Sosyal sorumluluklarımız var. Ulaştırma Bakanlığımız da iç hatlar uçma konusunda bizi motive ediyor" dedi. Ekşi İstanbul Havalimanı konusunda ise "İyi ki İstanbul Havalimanı var. İstanbul Havalimanı olmamış olsaydı THY bu kadar verimli büyüyemezdi" dedi. Her ay yaklaşık 100 bin yolcumuzla anket yaptıklarını da belirten Ekşi "Biz bunlarla alakalı aksiyonlar alıyoruz. Bizim kabin ile alakalı memnuniyet oranı % 80 ve üzeri. Ama yeterli görmediğimiz için özel bir çalışma başlatıldı. Amerika hatlarında başladık. Özel eğitim almış kabin ekibimiz var. Bu çalışmayı tüm kabine yaydığımızda, THY kabini dünyada parmakla gösterir hale gelecek. Zaten güzel bir seviyedeyiz" dedi.
HEDEFİMİZ 813 UÇAK
Filonun büyümesi süreciyle ilgili de bilgi veren Ekşi "Bizim 2003'te 65 uçağımız vardı. Sayı bakımından dünyada 35. sıradaydık. Bugün 493 uçağımız var. Dünyada 9. sıraya yükseldik" dedi. THY Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat'ın yönlendirmesiyle 'Butikten Zirveye' diye bir kitap yazıldığını hatırlatan Ekşi şunları söyledi: "Bu bizim hikayemiz... Yani biz butik bir hava yoluyduk. Zirve yolculuğundayız. Gelecek vizyonu olarak 10 yıllık strateji planımızı oluşturduk. 2033 yılında 813 uçağa erişeceğiz. Bu stratejiye göre biz dünyada ilk üç havayolundan birisi haline geleceğiz. Bugün 493'e eriştik. Gelecek sene 523'e geleceğiz. Şu anda bu 600 uçak siparişlik bir projemiz var. Bunun 300 uçağını sipariş ettik. Airbus ile olan müzakereler tamamlandı. Geri kalan üç yüz uçak için de Boeing'de müzakereler devam ediyor."
100 BİN YOLCU TAŞIRIZ
Ekşi Sydney uçuşlarında 100 bin yolcu hedeflediklerini belirterek "Sidney ve Melbourne korktuğumuz bir hat değil. Zaten biz orada uçmadığımız halde bile teşkilatımızın olduğu ve diğer hava yolları ile işbirliği halinde yılda 50 milyon doların üzerinde ciro ürettiğimiz bir yer. Dolayısıyla Sidney-Melbourne açısından hiçbir endişemiz yok" diye koşuştu.