YAŞAR KIZILBAĞ
AJet, Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'ndan açtığı ilk yurt dışı hat olan Üsküp'e 13 Temmuz 2024 tarihi itibarıyla haftada 4 sefer düzenlemeye başladı. Her yıl binlerce ziyaretçiyi İstanbul-Üsküp güzergâhında uçurarak, her iki ülkenin turizm ve ticaret hacimlerine katkı sağlayacak. Hat açılışına özel değerlendirmede bulunan AJet Genel Müdürü Kerem Sarp; ''AJet olarak, genişleyen uçuş ağımıza Üsküp'ü eklemekten büyük mutluluk duyuyoruz. VF koduyla ilk resmi uçuşlarımıza 31 Mart'ta başlamıştık. Bu yeni hat sayesinde misafirlerimiz İstanbul'un ve ülkemizin tarihi ve kültürel zenginliklerini keşfetme fırsatı bulacaklar. AJet böylece sayısı 80'i aşan modernleşen filosuyla yolcularını, 32 ülke ve 93 destinasyonda misafir ediyor. Bugün, evi Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan 40. yurt dışı noktası olan Üsküp'e uçuşlarının başlamasıyla 25 ülkede toplam 72 destinasyona ulaşmış oluyor" diye konuştu.
ELEŞTİRİYE AÇIĞIZ
Son dönemde gündeme gelen uzun bekleme süreleri için de konuşup sosyal medya üzerinden verilen tepkilere cevap veren Kerem Sarp, her türlü eleştiriye açık olduklarını ancak çok büyük bir emeğin heba edilmemesi gerektiğinin altını çizdi. Sarp, bayram trafiği ardından Euro 2024 yüzünden yaşanan yoğun hava trafiği nedeniyle tüm havayolları şirketlerinin benzer sorunlarla karşılaştığını kaydetti. Tepkileri dikkate aldıklarını, rötarsız ve sorunsuz bir yolculuk için sürekli çalıştıklarını belirten Kerem Sarp, "Haklı eleştiriler de var. Ancak art niyetli durumlar da tespit ettik. Eleştiriye açığız ancak sosyal medyada doğru olmayan paylaşımlarla ilgili yasal haklarımızı kullanacağız. Marka imajına zarar veren kasıtlı söylemlere izin vermeyeceğiz. Hem medya hem hukuk ekibimiz çalışıyor. Vaktimizi gerçekten mağdur olan yolcu için harcamak istiyoruz" dedi.
SATIŞ DOĞRU DEĞİL
AJet'in Arap sermayesine satılacağı yönündeki iddialara da cevap veren Kerem Sarp, "Burası yüzde 100 THY iştiraki ve öyle kalacak. Her gün şuna satılıyor diye haber çıkıyor. Bu şirketin satılması hiçbir şekilde gündemimizde değil" diye konuştu. Tamamen kendi imkanlarını kullandıklarını vurgulayan Sarp, "Dünyada 80-90 uçakla kurulan bir havayolu şirketi yok. Yurtdışından danışmanlık almadık. THY'nin know how'ı ile hayata geçirdik. Kıyafetten yazılıma tamamen yerli ve milli şirketlerle çalıştık. Kriz döneminde çağrı merkezimizde bekleme süresi 55 dakikaya kadar çıktı. Şu anda 1.19 saniyeye geldi" dedi.
AJET, ÜSKÜP UÇUŞLARINA BAŞLADI
AJet, Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'ndan açtığı ilk yurt dışı hat olan Üsküp'e 13 Temmuz 2024 tarihi itibarıyla haftada 4 sefer düzenleyecek. Geçtiğimiz yıl, Türkiye'den Makedonya'ya yaklaşık 200 bin kişi ziyaret için giderken, Makedonya'dan Türkiye'ye girişler 250 bini geçti.
BAYRAMDA 500 BİN YOLCU
Bayram döneminde 500 bin yolcu taşıdıklarını da ifade eden Sarp, "Kesinlikle 1 saatin üzerinde rötar yapmamak için elimizden gelen gayreti göstereceğiz. AJet'in rötarla anılmasının önüne geçeceğiz. Normalde alanda 3 yedek uçak bırakıyorduk, AJat rötarlı algısını yıkmak için Ankara'da 5, İstanbul Sabiha Gökçen'de 7 yedek uçağımız var. 12 uçağı yerde bırakmanın maliyeti yüksek ama onu düşünmüyoruz. Bakış açımız maliyet değil. Elimizde olmayan sebeplerden dolayı üzdüğümüz yolcularımızın mutluluğunu nasıl sağlarız diye düşünüyoruz. Aksaklık var bahanesine sığınamayız. İki hafta içinde aldığımız aksiyonların hem Ankara hem Sabiha Gökçen'de sonuçlarını görmeye başladık" açıklaması yaptı.
10 YILDA 200 UÇAK
"Kısa sürede ekosisteme 2500-2600 yeni istihdam kazandırdık. Yılsonunda 3 bini bulacak" açıklaması yapan Sarp, "2250 çalışanımız var, 1600'ü kabin. Kokpit ilanı çıktık, bine yaklaşan bir müracaat var. Sınavlarda başarılı olan herkesi alabiliriz. Üsküp uçuşlarımız başladı. Sırada Kahire var. Başka hatlar üzerinde çalışıyoruz. Ankara'dan dış hat frekansları açacağız. Ankara'yı Avrupa'nın bütün başkentlerine bağlamak istiyoruz. Beş yılda 150, 10 yılda 200 uçağa ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.