ÖZGÜL ÖZTÜRK
Kurban Bayramı'na geri sayım başladı. Tatil planı yapanların akıllarındaki en büyük soru şimdilik 4 gün gibi görünen bayram tatilinin uzayıp uzamayacağı. Bayram tatili 9 Temmuz Cumartesi başlayıp 12 Temmuz Salı günü sona erecek. Ancak 2 gün sonra, yani 15 Temmuz'da resmi tatil olacak. Aradaki günlerde izin alamayanlar dönmek zorunda kalacak. 15 Temmuz Demokrasi Günü ve Kurban Bayramı'nın birleştirilip birleştirilmeyeceği tartışılırken turizmcilerden vatandaşa da sektöre de rahat bir nefes aldıracak bir öneri geldi.
KANUNLA BELİRLENMELİ
Avrupa ve Amerika'da bayram tatillerinin arada 1-2 günlük boşluklar olduğunda resmi olarak "köprü modeli"yle birleştirildiğini ifade eden Prontotour Genel Müdürü Ali Onaran, "Tatil yapmak artık oldukça maliyetli. Oda rezervasyonu veya uçak biletini yakmak istemeyen vatandaşlar son dakika açıklamalara bakarak plan yapmıyor. Bu nedenle dünyanın birçok ülkesinde bayramların birleştirilmesi köprü modeli denilen bir kural dahilinde yürüyor. Bo model Türkiye'de de uygulanmalı. Bunun için de resmi tatillerin birleştirilmesi kanunla belirlenmeli. Bu model hem vatandaş, hem turizm sektörü hem de ülke ekonomisine ciddi katkı sağlayacaktır" dedi.
'TAX FREE'DE %300 BÜYÜME
Salgın sürecinin hafiflemesinin ardından tax free alışveriş hacmi hızla büyürken, Türkiye'de KDV iade (tax free) alışverişin yüzde 40'ını Kuveyt, İran, Mısır, İsrail ve Rusya'dan gelenler yaptı. Türkiye'de tax free alışverişleri yüzde 300 büyümeyle salgın öncesini geçti. Global Blue Türkiye Genel Müdürü Selim Şeyhun, "Türkiye'de 2019'un ilk 5 ayında 1 adet tax free alışverişi için ortalama harcama 1.729 TL iken, bu yılın ilk 5 ayında 3650 TL'ye çıktı" dedi.
DOLULUK ORANI % 90'A ULAŞTI
Turizmcilere göre, bayramda Antalya'da doluluklar yüzde 90'a ulaştı. Fiyat artışları nedeniyle yerli turistin bayramda tatil talebinin yüzde 30 azaldığını belirten Polatoğlu, "Bu yıl Türk turist bayramı daha çok akraba evlerinde geçirecek" dedi.
ERKEN REZERVASYONU ARTIRIYOR
Dünyada uygulanan köprü modeli sayesinde tüketicilerin tatil planlarını yıllar önce planlayabildiğine dikkat çeken Tur Operatörleri Platformu Sözcüsü Cem Polatoğlu şunları kaydetti: "Türkiye'de bu model olmadığı için vatandaş 9 gün için mi 4 gün için mi otel ayarlayacağını, biletini hangi güne keseceğini bilmiyor. Dünyada ise tatil tarihleri belli olduğu için erken rezervasyon oranı çok yüksek. Bunun da tüketicinin cebine ve ülke ekonomisine ciddi zararları oluyor. Bu modelin bir an önce Türkiye'de de uygulanması lazım."