Phusion, yaptığı basın açıklamasında çarpıcı bilgiler paylaştı.
İstanbul'da sektör temsilcileri ile bir araya gelen Phusion, Türkiye’de eczanelerin son durumları ile ilgili gerçekleştirdiği sunumun ardından basının sorularını yanıtladı. Dünden bugüne eczacılık ve sektörde yaşanan değişimleri konu alan basın açıklamasında Phusion Yönetici Ortağı, Eczane Danışmanı ve Eğitmen Fikret Küçükkoyuncu konuştu.
ECZANELERİN DÖNÜŞÜME İHTİYACI VAR
Son yıllarda ilaç fiyatlarındaki düşüşle birlikte ciddi karlılık sorunlarının yaşandığına dikkat çeken Küçükkoyuncu, ilaç dışı ürünlerin satılmasına ağırlık verilmesi, eczane tasarımı, tedarik süreçlerinin iyileştirilmesi, müşteri ilişkileri, eczane personelinin eğitimleri ve profesyonel yönetim anlayışı gibi konularda eczanelerin, hayatta kalmak için dönüşüm yaşamak zorunda olduğunu söyledi.
GELENEKSEL ECZACILIK YERİNİ PROFESYONELLİĞE BIRAKIYOR
“Geçmişte daha çok reçeteye ilaç veren, sorunca cevap veren ve ilaç dışı ürünlerde çok fazla çaba sarfedilmeyen eczacılık kabuk değiştirdi. İlaç fiyatlarının düştüğü ve ilaç dışı ürünlere ağırlık verilen yeni dönemde eczacılığın kuralları yeniden yazılıyor. Eczacılar artık daha proaktif bir danışmanlık rolü üstleniyor. Eczane tasarımları, mimarileri değişiyor” diyen Küçükkoyuncu geleneksel eczacılığın, yerini profesyonel eczane modeline bıraktığını ifade etti.
Dönüşüm geçirmeyen eczanelerin ticari olarak zor duruma düştüklerinin altını çizen Eczane Danışmanı Fikret Küçükkoyuncu şunları söyledi:
“Dünyanın birçok yerinde bunun gibi dönüşümler yaşanıyor. İlaç dışında eczanelerin, besin destekleri, reçetesiz ürünler, medikal ortopedi ürünleri, kozmetik ürünler ve bazı kişisel bakım ürünlerine yatırım yapmaya ihtiyaçları var. Geçmişte eczanenin yerleşim planlarının, kategori yönetiminin, stok yönetiminin ve müşteriye olan danışmanlığın çok daha az önemsendiği bir modelden, günümüzde müşteri odaklı , verimlilik esaslı, rekabetçi bir yaklaşıma ilerleyen bir modelin evrimine tanıklık ediyoruz. Bu bağlamda eczanelerin tüm bunları çok daha planlı, sistematik ve etkili yapabilmesi için daha profesyonel bir şekilde yönetilmesi ve gerektiğinde destek alması gerekiyor.
“SEKTÖRÜN İHTİYACINA YÖNELİK YENİ BİR MODEL SUNUYORUZ”
Eczacılık sektörünün geldiği yeni dönemde eczacı-müşteri iletişiminin gelişmesi gerektiğine vurgu yapan Küçükkoyuncu, “Eczaneler, sağlık zincirinin çok önemli bir parçası ve müşterilere çok etkili bir danışmanlık yapılması onların geleceği açısından son derece önemli. Burada eczacılarımızın yanında teknisyenlerimizin de medikal ve ürün bilgilerinin geliştirilmesi ve iletişim becerilerinin artırılması gerekiyor.
Biz tüm bu sorunların çözümü için yeni bir model sunuyoruz. Bu yeni modelde eczanelerin 4 temel gelişim alanına destekte bulunuyoruz. Eczanenin doğru yerleşim planına ulaştırılması ve ideal mağazacılık konseptinin oluşturulması, etkili bir danışmanlık için süreklilik arz eden eğitimlerin verilmesi, eczane içinde sezona göre doğru aktivitelerin yapılması ve verimli bir işletme yönetimi için gerekli olan stok, karlılık, finans, ekip ve performans yönetimi gibi konularda danışmanlık verilmesi.
Amacımız; müşterilerin alışveriş deneyimi yaşayabileceği ve etkili bir danışmanlık hizmetini alabileceği, profesyonel, verimli, etkin yönetilen bir eczane modeli oluşturmak. Bu çerçevede tüm eczacılarımızın yanında olmaya devam edeceğiz.