Yıllar sonra seri köklerine geri dönüyor

ENDER EREN

endereren@gmail.com

22 Mart 1996'da hayatına başlayan ve hayatta kalma-korku oyunları türünü adeta baştan yaratan ve bu türün başlıca kurallarını belirleyen Resident Evil serisi sonunda yeni nesilde de yüzünü gösterip hayatta kalma-korku türünün kurallarını bir kez daha belirlemeye geldi.

Aileye hoş geldin evlat!

Resident Evil'ın ana serilerinde alışık olduğumuz kamera açısı, sürekli değişen ve genellikle karakteri geniş bir açıdan gösteren kamera açılarıydı. Bu gidişat daha sonra Resident Evil 4 ile birlikte omuz hizasına alındı ve serinin sıkı hayranları tarafından eleştirilse de bu işi iyi kotarıp bizlere güzel bir aksiyon-gerilim oyunu sundu. Daha sonra bu gidişat beş ve altıncı oyunda da sürdü ve sonunda, yedinci oyunda seri çok farklı bir alana adım atıp birincil şahıs kamera açısına geçiş yaptı. Capcom, Resident Evil 7'de seriyi hem çok değiştiriyor, hem de köklerine geri götürüyor. "İkisini aynı anda nasıl yapabilir ki?" demeyin. Yapıyor. Resident Evil 7'de, serinin son on yıldır yapmaya çalıştığı şey yok, tam tersi var. Peki nedir bu? Hızlı, adrenalin dolu oynanış. Resident Evil 7'de yönlendirdiğimiz karakter bir aksiyon film yıldızı değil. Bu yüzden uçan tekme atamıyor, metrelerce hızlı bir şekilde koşamıyor ve nişancılık konusunda usta değil. Bu da Ethan'ı da 'inanılabilir' bir karakter haline getiriyor ve korku dolu atmosferin içine daha çabuk, daha etkileyici bir şekilde girebilmenizi sağlıyor. Bana kalırsa bir korku oyununun en fazla ihtiyaç duyduğu şey de budur: İnanılabilir bir karakter. Ben de sizler gibi Leon, Chris veya Jill'i seviyordum. Ama onların artık 'inanılabilir' herhangi bir yanı kalmadı. Bize daha gerçek, daha insan bir karakter gerekiyordu. Ethan da tam olarak bu karakter diyebilirim.

Yara aldığında Ethan'ın canı gerçekten acıyor. Olaylara gerçekten inandırıcı tepkiler veriyor. Ancak bunların yanı sıra, birçok bölümde de yine Ethan'ın tepki vermesi gereken yerlerde soğuk kanlılığını koruduğunu ve hiçbir şey demediğini de gördüm. Bunlara biraz daha dikkat edilse ortaya gerçekten yüzde yüz insani bir karakter çıkabilirmiş. Kimi zaman o donukluğu alabiliyorsunuz.

EN ETKİLİ SİLAHLAR

Envanterden bahsetmişken silahlara değinmemek olmaz. Resident Evil serisi ilk oyunundan beri silahlara da büyük oranda önem veren bir seri olmuştur. Bıçağından tabancasına, el bombasından roket atarına kadar her türlü silahı içinde barındıran seri bu kez işleri biraz daha hafifletiyor ve yine 'inanılabilir' bir hale getiriyor. Sanırım şimdiye kadar bulduğum en ekstrem silah alev püskürtücüsü oldu. Onun dışında genel gidişat pompalı tüfek ve tabancadan ibaret. Elbette bir hayatta kalma-korku oyunundan da bekleneceği üzere bu silahların mermileri öyle kolay bir şekilde bulunmuyor. Her yeri didik didik etseniz bile en fazla beş tane bulabildiğiniz mermileri gerçekten iyi harcamalısınız. Çok sıkıntılı bir durumda 

merminiz biterse işiniz cidden çok zor bir hal alabiliyor.