Ürüne kullanıcının gözünden bakıyoruz

MEHMET EMİN DEMİREZEN

emin.demirezen@aksam.com.tr

Tokyo genel merkezli Japon ‘fast fashion’ tasarım markası Miniso’nun hem sahibi hem de baş tasarımcısı olan Miyake Jyunya ile Miniso’nun gelişimini ve gelecek trendlerini konuştuk.

Miniso’nun kuruluş sürecini anlatır mısınız? Bu markayı yaratmaya nasıl karar verdiniz? 

Miniso, benim ve Çinli genç girişimci Bay Guofu’nun ortak girişimi olarak Temmuz 2013’te Tokyo’da kuruldu. 2015’te 750 milyon dolar ve 2016’da yaklaşık 1,5 milyar dolarlık işletme cirosuyla 4 yılda dünyada 2 binden fazla mağazaya ulaştık. Bay Ye Guofu’yla da tesadüfen tanıştık, fikir ve değerlerimizin örtüştüğünü gördük. Böylece Miniso ortaya çıktı.

Markalaşma sürecinde neler yaşadınız? 

Doğrusu birçok zorlukla karşılaştık. Farklı toplumların kültürleri ve dolayısıyla farklı tüketim alışkanlıklarıyla karşılaştık. Neticede ürünlerimizi yerel tüketici taleplerine yakınlaştırmak için çabalıyor, tasarım yaparken farklı kültür unsurlarını hesaba katıyoruz. Bundan böyle tasarımlarımızda yerel dokunuşlara daha sık rastlayacaksınız. 

Miniso’nun hem kurucusu hem de tasarım ekibinin başısınız. Ekibinizin profili nasıl? 

Miniso; Japonya, Norveç, İsveç, Danimarka, Çin ve diğer birçok ülkeden gelen karma bir tasarımcı ekibine sahip. 

Türk tüketicisi en çok hangi ürün ya da kategorilere ilgi gösteriyor? 

Türkiye’de yerel halkın tüketim alışkanlıklarının ve yaşam biçiminin Avrupa’ya daha yakın olduğunu görüyoruz. 

TÜRKİYE İÇİN ÜRETiLEN ÜRÜNLERDE MAVİ VE BEYAZ RENK KULLANIYORUZ

Türkiye’ye özel ürün tasarımı planlarınız var mı?

Türkiye için özel ürün geliştirirken mavi ve beyaz renklerin öne çıktığını görüyoruz. Aynı zamanda lale ve karanfil motifleri dikkat çekiyor. Ürün bazında baktığımızda Türkiye’de ki yoğun çay tüketimi bizleri çay tepsileri ve fincan setleri tasarlamaya teşvik ediyor. 

Türkiye’de özellikle sosyal medyada, başta ojeler olmak üzere kozmetik ürünleriniz çok popüler...

Miniso’nun kozmetik serisi büyük ilgi görüyor. Bunu en iyi tedarikçilerle işbirliği yapmamıza bağlıyorum; dünyanın önde gelen makyaj tedarikçisi, İtalyan Intercos’la çalışıyoruz.

Mini Poni serisinden söz eder misiniz?

Mini Poni makyaj serisi, Miniso ve İtalyan Intercos işbirliğiyle üretildi. Bu seri ten, dudak ve göz makyajı da dâhil olmak üzere 3 kategoride toplam 37 üründen oluşuyor. Mevcut renk trendlerini takip ediyoruz. Bunun yanında Mini Poni serisinde kapatıcı etkinin yanı sıra nemlendirme özelliğinin de artırılmasına odaklandık. Seri çok yakında Türkiye’de de satışta olacak. 

SADE, KALİTELİ VE YARATICI TASARIM KONSEPTİNİ SAVUNUYORUZ

Türk tasarımcılarla işbirliği yapmayı planlıyor musunuz? 

Evet, böyle bir planımız var. Gelecekte bizimle yeni ürünler geliştirmek üzere Türkiye’den tasarımcılar seçeceğiz. Bize farklı bir vizyon katacaklarına inanıyoruz. Genç yeteneklere ihtiyacımız var.

Nasıl ilham arar, nereden bulursunuz? Rahatlamak ve ilham almak üzere özel bir rutininiz var mı?

Günlük hayat bana ilham veriyor. Sade, kaliteli ve yaratıcı tasarım konseptini savunuyoruz. Ürüne kullanıcının gözünden bakmayı asla bırakmayacağız.