Türk tüketicisinin online alışveriş tercihi...

Türkiye’nin önde gelen e-ticaret platformu hepsiburada, sahip olduğu müşteri verisini yıl boyu analiz ederek 2016’da Türk tüketicisinin online alışveriş tercihlerini ortaya çıkardı.

Hepsiburada platformunun 2016 verilerine göre, Türk halkı, internet üzerinden en çok teknoloji ürünü satın alırken ilk sıraya akıllı telefonlar ve cep telefonu aksesuarları yerleşti. Alışverişlerde 2016’nın sürprizi ise ‘bebek bezi’ oldu. Önceki yıllarda daha çok marketlerden alınan bebek bezi geçen sene hızla artan bir oranda internetten alınmaya başlandı.Türk halkının 2016’da sağlıklı yaşam için spor trendini eve taşıdığını gösterdi. Erkekler en çok ‘el halteri’ siparişi verirken kadınlar en çok satın aldıkları on ürünün sekizinde pilatesilgili ürünlerini tercih etti. Daha çok kadınların ilgi gösterdiği moda ürünlerinde erkekler kadınlardan daha fazla alışveriş yaptı. Erkekler moda ve kişisel bakım ürünlerinde en çok ‘kol saati’ ve ‘göbek korsesi’ satın alırken kadınlar saç düzleştirici, epilasyon cihazlarıyla göğüs dikleştirici bantlara rağbet gösterdi. Kıyafet siparişlerinde en çok siyah renk sonra beyaz, mavi ve kırmızı seçildi. En çok satılan kitap Sabahattin Ali’nin ünlü romanı Kürk Mantolu Madonna ikinci sırada, Yovel Noah Harari’nin Sapiens adlı tarih kitabı yer aldı. “Ev-Yaşam” kategorisinde ise erkekler ve kadınların satın alma tercihleri farklılık gösterdi. Erkekler, dolap, masa, TV ünitesi alırken, kadınlar, ayakkabı     kutusu, raf düzenleyici, askı seti gibi dolap düzenleme ürünlerine ilgi gösterdi.