Too Many Zooz: Metroda çalmak bize cesaret verdi

UYGAR TAYLAN

uygartaylan@gmail.com

Pop müziğin divası Beyonce’nin New York metrosunda keşfettiği Too Many Zooz İstanbul’a geliyor. New York Metro hattındaki istasyonları sahneye çevirerek ortaya çıkan Too Many Zooz, 3 Mayıs Perşembe günü Zorlu PSM Caz Festivali kapsamında İstanbul’a geliyor. Leo P, Matt Doe ve David Parks’tan oluşan çılgın üçlüyle metro tünellerinde başlayan müzik maceralarını konuştuk.

Nasıl bir araya geldiniz?

Ben (Leo P) baterist David Parks’la Drumadics adında bir metro grubunda çalarken tanışmıştım. Bir gün gruptaki herkese daha fazla çalmak istediğini ve eğer katılmak isteyen olursa ertesi gün sabahtan gelmesini söyledi. O gün gelen tek kişi bendim. İlk başta sadece David, oğlu ve ben vardık. Birkaç ay boyunca beraber çaldık ve sonra oğlu Portland’daki okuluna döndü. Bir gün, Manhattan müzik okulundan en iyi arkadaşım benim evimde takılıyordu ve ben de “hey, bizimle birlikte müzik yapmak ister miydin?” diye sordum. Gerisi zaten hikaye oldu. İlk kez beraber çaldığımızda her şey yolunda gitti ve bu yüzden hiç durmadan devam ettik.

New York metrosunda çalmak size neler öğretti?

New York Metrosu’nda çalmak bize nasıl konser vereceğimizi öğretti. Okul, öğretmenler ve internet bize nasıl müzik yapıldığını gösterdi, ama her gün binlerce insanın önünde sahne almak apayrı bir deneyim oldu. Bize herhangi bir koşul altında nasıl çalacağımızı öğretti ve de cesaret verdi.

Davul ve bakır enstrümanlar çalmanın zorlukları nelerdir? Ne kadar çalışmanız gerekiyor?

Davul ve sesli aletlerle yapılan müzikler zor olabiliyor ama birçok kez karşılaştığımız kısıtlamalar aslında birer nimet diyebilirim. En başta belirtmem gerekirse, sahnede sadece üç sesin olması zor. Biz aslında mümkün olduğu kadar büyük bir sese sahip olmak istiyoruz, bu nedenle enstrümanlarımızın sınırlarını zorluyoruz. Bundan dolayı tarzımızın benzersiz olduğunu düşünüyorum çünkü basit ama destansı. Şu anki bulunduğumuz seviyeye gelebilmek için iki yıl boyunca metroda çaldık ve 4 seneyi turlarda geçirdik, ondan önceki müzikle dopdolu üç hayatı da saymama gerek yok sanırım.

BU BAŞARIYI BEKLİYORDUK

Akustik enstrümanlara elektronik müzik soundu yakalıyorsunuz. Elektronik müziğe bakışınız nasıl?

Bu araçlar bizim ilham kaynaklarımızdan birisi. Elektronik müziğe sahip olduğum için çok mutluyum çünkü sürekli bulduğum yeni fikirleri gizlice aşırabiliyorum!!!

Metrolarda çaldığınız süre boyunca başınıza ne gibi enteresan olaylar geldi?

Bir keresinde evsiz adamın teki konser sırasında altına kaçırmıştı. Durumun ilginçliğinden bahsetmek yeterli sanırım.

Bugün dünyanın dört bir yanından konser teklifleri alıyorsunuz. Metroda bir araya gelip çalmaya başladığınız ilk zamanlarda bunu tahmin ediyor muydunuz?

Dürüst olmak gerekirse ben (Leo) şaşırmadım ama muhtemelen bu duruma şaşırmayan sadece birkaç kişiden biriyim. Müziğimizin özel olduğunu ve elinde sonunda dünyanın her yerinden insanların karizmalarımıza kapılacağını tahmin ediyordum. Ancak, bu kadar hızlı olacağını gerçekten öngörmemiştim.

Beyonce’yle ilişkimiz harikaydı

Sizi birçok kişi Beyonce’yle birlikte gerçekleştirdiğiniz performansınızla tanıyor. Beyonce’yle bir araya gelme fikri nasıl oluştu, onunla çalışmak nasıl bir deneyim?

Çok profesyonel ve inanılmaz bir deneyimdi. Bize karşı gerçekten çok nazikti ve ilişkimiz harikaydı. Dürüst olmak gerekirse gerçek hislerimizi anlatacak kelime bulmakta bile zorlanıyorum. Metroda çalarken çekilen bir videomuzu gördükten sonra bizi hemen stüdyoya götürdüler ve her şey çok çabuk gelişiverdi!

Müziğiniz gibi renkli giyim tarzınızla da dikkat çekiyorsunuz. Takip ettiğiniz herhangi bir akım var mı?

Gucci

Saksafondan bir başka enstrüman olan didgeridoo sesi çıkartabilmek için nasıl bir çalışma metodu uyguladınız?

Dürüst olmak gerekirse ben de pek emin değilim. Sanırım genel olarak sesleri boğazımdan çıkardığımı söyleyebilirim.

Zorlu Caz Festivali’nde müzik severleri nasıl bir şov bekliyor?

Seyirciye saf enerji ve brass housela işlenmiş harika bir parti vermeyi planlıyoruz.