Seyahat etmek artık öyle kolay değil!

Deneyim tasarım ajansı I-AM tarafından hazırlanan 2018 ‘Seyahat ve Otel Deneyimi Trend Raporu’na göre, tüketiciler açısından otel deneyimleri ile ilgili en rahatsız edici unsurun otel ücretine eklenen gizli maliyetler olduğu ortaya çıktı.

Otelcilik ve konaklama sektörünün gelecekte sanal ve yaşadığımız gerçekliği birlikte kullanarak şekilleneceğini gösteren araştırmada,  seyahat severlerin yüzde 80’i rezervasyon yaptırmadan önce sanal turla kalacağı oteli gezebilmek istiyor. Araştırma, değişen seyahat alışkanlıklarının ortaya çıkardığı kişiye özgü ihtiyaçların neler olduğuna da ışık tutuyor. Her şeyin mobil hale geldiği günümüzde seyahat severlerin yüzde 88’i mobil bir uygulama aracılığıyla rezervasyon, check in ve check out yapabilmek istiyor. Aynı şekilde, gezdiklerini ve gördüklerini başkalarıyla paylaşmak istiyor ve bunu sosyal medyayla yapıyor. Araştırmaya göre, 2 kişiden 1’i seyahat deneyimlerini paylaşmanın önemli olduğunu düşünüyor. Seyahat severlerin yüzde 85’i otellerinde kişisel Netflix ve Youtube hesaplarını kullanabilmeyi, yüzde 77’si mobil bir uygulama aracılığıyla oda servisi ya da başka hizmetleri kullanabilmeyi istiyor.Araştırmada ortaya çıkan bir başka çarpıcı sonuç ise tüketicilerin artık daha özel ve kişiselleştirilmiş bir konukseverlik deneyimi yaşamak istemeleri. Birçoğu ise tatile evdeki hayvanlarını da götürmek istiyor. Yüzde 67’si de kendi ilgi alanlarına hitap eden deneyimler yaşamak istiyor. 2017’de Avrupa’nın farklı ülkelerinden katılımcılarla yapılan araştırmada, seyahat severlerin yüzde 42’si seyahat sırasında spor aktivitelerine devam edebilmek istiyor. Öyle ki, seyahat severlerin üçte biri kaldıkları otelde özel fitness ders paketleri olmasını, yarısı ise odalarında spor ekipmanları istiyor.  İşte Rakamlarla Raporun Özeti

- 10 günlük bir tatilde 1 günü havaalanında kaybediyoruz. 

- İnsanlar gezdiklerini, gördüklerini başkalarıyla paylaşmak istiyor ve bunu günümüzde sosyal medyayla yapıyor. Araştırmalarımıza göre 2 kişiden 1’i seyahat deneyimlerini paylaşmanın önemli olduğunu düşünüyor.

- Otel misafirlerinin çoğu kaldıkları otelden, kendilerini yerel kültürle tanıştırmasını bekliyor.

-Seyahatseverlerin üçte  biri kaldıkları otelde özel fitness ders paketleri olmasını,  yarısı da odalarında spor  ekipmanları istiyor.

-Seyahat edenlerin yüzde 64’ü konakladıkları otelde önemli ihtiyaçlarının, oraya ulaşmadan önce hazır olmasını istiyor.

-Seyahat severlerin yüzde 77’si, mobil bir uygulama aracılığıyla oda servisi ve başka hizmetleri kullanabilmek istiyor.

-İnsanların yüzde 61’i hayırsever kuruluşlara katkı yapan otelleri özellikle tercih ediyor.

-Seyahatseverlerin yüzde  80’i rezervasyon yaptırmadan önce sanal turla kalacağı oteli gezebilmek istiyor.