Savaşın getirdiği Romeo

Hande Sönmez
hande.sonmez@gmail.com

Halep Pasajı’nın içindeki Maya Cüneyt Türel Sahnesi’ni yenileyen ve devralan Tiyatro Yan Etki, geçen sezon sahnelediği ve seyirciden ilgi gören oyunu Romeo’yu Beklerken’i yeni sezonda yeni sahnesinde sahnelemeye başladı. Romeo’yu Beklerken, seyirciye ilk yarısında sorgulatacak, ikinci yarısında ise eğlendirecek pek çok malzeme sunuyor.

Tiyatro severlerin Asmalı Sahne’den aşina olduğu, bugüne kadar “Tavşan Deliği”, “Kurabiye Ev”, “Şekersiz” gibi akılda kalan oyunlara ev sahipliği yapan Tiyatro Yan Etki, bu sezon sahnesini Halep Pasajı içinde bulunan Maya Cüneyt Türel Sahnesi’ne taşıdı. Yeni sahnesinde daha çok seyirciye ulaşmasını temenni ettiğimiz ekip, geçtiğimiz sezonprogramında yer alan Romeo Beklerken’i sahnelemeye devam ederken, aralık ayında seyirciyle buluşacak yeni oyunu Medet için de hazırlıklarını sürdürüyor.

İKİ KIZ KARDEŞİN SAVAŞI

Romeo’yu Beklerken, iç savaşın hüküm sürdüğü bir kaos ortamında iki kız kardeşin de iç meselelerine odaklanıyor. Romeo’sunu bekleyen hayalperest Talya ile hamile yalnız ama güçlü abla Raneen’in hikâyesiyle seyirciyi içine almayı başaran oyun, Faruk Barman’ın canlandırdığı askerin sahneye girişiyle dramdan komediye bir geçiş yapıyor. Oyun bütünüyle bir dram olarak sahnelenseydi daha çarpıcı olur muydu bilemeyeceğiz tabii ancak bu haliyle de kesinlikle sırıtmıyor. Romeo’yu Beklerken’in sonlarına doğru birkaç yerdeki ani ve keskin geçişler oyunun hikâyesini güçlendirmek için biraz daha yumuşak geçişlere ihtiyacı olduğunu düşündürtse de hem performanslar hem de hikâyenin orijinalliği bu küçük pürüzleri unutturuyor.

ÜÇ OYUNCU DA HAKKINI VERİYOR

Şaşkın ve erkek budalası Talya rolündeki Irmak Örnek de kendi başının çaresine bakan güçlü abla rolünde Akasya Aslıtürkmen de savaştan kaçarken iki kız kardeşe tutulmak zorunda kalan asker rolünde Faruk Barman da sahnede çok iyi iş çıkartıyor. Üç oyuncu da özenli performanslarıyla oyunu 70 dakika boyunca ayakta tutmayı başarıyor. Dekor için seçilen Hollywood posterleriyle hayalleri, dışarıdan gelen silah sesleri gerçekleri gördüğümüz oyunun rejisi Serkan Üstüner’e, metni ise Polonyalı yazar Sarah Grochala’ya ait. Hikâyesi, dekoru ve oyunculuklarıyla ayrışan oyunu sezon bitmeden izleyiniz, izlettiriniz.