Klasik müzik konserine ilk defa gittiğimde 8-9 yaşlarındaydım, Ankara Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası’nın bir dinletisiydi. Benden yaşça küçük olan iki kuzenim ve benim için büyük sınavdı. Üçümüzün de ilk tecrübesi olacağı için konser öncesi ciddi bir konser dinleme eğitimi aldık. Konuşmak, fazla kıpırdamak kesinlikle yasaktı. Zavallı Zeynep Yengem konser boyunca hem konsantre olup dinlemeye gayret etti hem de bir nevi polislik yaparak “es”lerde manasızca alkışlamamızı, bacaklarımızı, ayaklarımızı sallamamızı engelledi.
SINIFTA KALMIŞTIM
O kadar sıkıldım ki, duvarlardaki kareleri saymaya başladım. Konser bittiğinde en küçük kuzenimle ben sınıfta kaldık ve süresiz olarak “konsere gitmeme” cezası aldık. Büyüdükçe zevklerimiz, ilgi alanlarımız gelişti ve rafineleşti. Müziğin “elektronik” olmayan her türünü çok severim ve klasik müziğin özellikle “Barok Dönemi” bestelerine bayılırım. İstanbul’da oturmama rağmen Antalya Piyano Festivali’ni ilgiyle takip ederim, imkân bulursam en az iki, üç gün katılmaya çalışırım.
ŞANSLIYIM
Bu sene de şanslıymışım ki iki tane konser izleyebildim, festivalin sanat yönetmeni duayen orkestra şefi Gürer Aykal, artistlik koordinatörü soprano Seren Akyoldaş’la tanışıp süreci, nasıl hazırlandıklarını onların ağzından dinledim. Okullarda yapılan etkinliklerin, koro atölyelerinin içeriklerini, eğitmen seçimindeki kriterlerini, ustalık sınıfı içeriklerinin nasıl şekillendirildiğini öğrendim. Tabii bu işi yapmak kolay değil. Ciddi bir bütçe gerekiyor, buna da Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin sponsorluğu çok büyük katkı sağlıyor. Gerçek bir klasik müzik aşığı ve piyano üstadı Belediye Başkanı Menderes Türel festivalin en büyük destekçisi. Bu sayede bilet fiyatları çok makuldü, ücretsiz konser ve etkinlikler yapıldı, ustalık sınıflarına katılan öğrencilerin eğitim masrafları da organizasyon tarafından karşılanabildi.
FESTİVALDEN NOTLAR
Gişe rekortmeni Matrix, Jurassic Park, Beauty and the Beast filmlerinin müziklerinin bestecisi Don Davis, festivalin kapanış akşamında Antalya Devlet Senfoni Orkestrası’nı yönetti. Unutulmaz film müziklerinden Bernard Hermann’ın “North by Northwest”ini, Aaron Copland tarafından bestelenmiş “Our Town”ı, Randy Newman’ın bestelediği “Maverick”i ve tabii kendisine ait olan “The Matrix Trilogy”i yorumladılar. Güldiyar Tanrıdağlı’nın ilk solo albümü Rahmaninov / Anatolian Project’i yorumladığı konseri kaçırdığıma çok üzüldüm. Rahmaminov’un en fazla doğu etkileri taşıyan bestelerinin özellikle seçildiği bu yorumlarda yaylı tanbur ve perdesiz gitarda Cenk Erdoğan, dudukta da çok hayran olduğum Ertan Tekin eşlik ediyor. Konser sonrası oldukça uzun konuşma yapan Amerikalı Besteci Don Davis’e tercümanlık yapmak üzere sahneye davet edilen Can Aykal’ın korkunç tercümesi belli ki heyecandan sebepti ama ağzındaki sakız hiç yakışık almadı.