sibel.ates@aksam.com.tr
Tüm dünyada popüler olan ‘Renk Şifresi’yle renk ve stil hataları artık tarihe karışıyor. Doğru rengi deneyimleyerek bulmak hem zaman hem para kaybı demek. Ancak ‘Renk Şifresi’ sayesinde düşük bütçeyle hızlı ve hatasız alışveriş yapmak mümkün. Kişisel Renk Danışmanı Zeynep Tarhan Muslu anlattı.
Renk şifresi nedir?
Renk Şifresi toplumun her kesimi tarafından “ulaşılabilir lüks” olarak tanımladığımız bir renk hizmeti. Kalabalık tüketim toplumu içinde renk seçimleri aslında en temel dayanağımız. Birçok kararımızı aslında kişisel renk seçimlerimiz ile veriyoruz ama çoğunlukla farkında olmuyoruz. Renklerle ilgili iç sesimizi dinlemeyi modern dünyada tamamen unutmuş durumdayız. Moda ya da trendleri takip etsin ya da etmesin herkesin bir renk farkındalığı geliştirmesi çok önemli. Biz bu renk farkındalığını, kişisel renk eğitimiyle beraber geliştiriyoruz. Herkes her rengi giyebilir ama her tonunu giyemez, ton ayarı bilgisinin kişisel imaj ve algı yönetiminde çok ciddi faydaları vardır.
Renk şifresinin avantajları nelerdir?
Bence en çok fayda sağladığımız nokta çok düşük bütçelerle gardrop oluşturulabilmesi. Kişi renk seansı sayesinde bir kez ayırdığı bütçeyle hayatı boyunca nokta atışı yaparak alışveriş yapmayı garanti ediyor. Diğer etkisi ise verilen imajla ilgili. Doğru renk şifresini giyen kişiler henüz yeni ortamlara girdiklerinde, el sıkışmadan hatta henüz konuşmadan, ilk 3 saniye içinde çarpıcı ve akılda kalıcı bir imaj oluşturuyor. Bu özellikle, iş görüşmeleri, ilk buluşmalar, ekran önü için çok önemli. Tüm bunların yanı sıra, Renk Şifresi’ne uygun giyinen kişiler açık ara farkla genç, dinamik ve sağlıklı bir görünüm elde ediyor. Renklerin yarattığı küçük göz oyunlarıyla makyajsız bile etkileyici ve genç görünmek mümkün.
Renk şifresinde kaç adet renk grubu vardır?
Temel olarak 5 ana renk grubumuz var. Fakat bu renk grupları kendi içerisinde baskın renk özelliklerine göre bölümleniyor. Kapsamlı bir çalışma neticesinde 18 renk grubuna ulaşıyoruz. Renk ton ayarı çok ince farklarla belirleniyor. Dolayısıyla aile ya da ırk burada belirleyici değil. Tek yumurta ikizleri bile çoğunlukla farklı renk grubundan çıkıyor.
Renk şifresi seansı nasıl yapılıyor?
Renk Şifresi seanslarının nasıl yapılacağı içeriğe göre çeşitleniyor. Mimari, tekstil ya da makyaj için farklı seans tipleriyle ilerliyoruz. Ama öncelikli olarak kişisel Renk Şifresi belirleme seansıyla başlıyoruz. Bu seans tamamen gün ışığında, makyajsız yüzle yaklaşık bir saat sürüyor. Bu sürede renk tonlarının ince farklılıklarına kadar yüze nasıl yansıdığını ince ince gözlemliyoruz ve kişiye bunu anlatıyoruz. Bu uygulamalı anlatım tıpkı bir eğitim gibi, hayat boyu kullanılacak kişisel bir renk bilgisi oluşturuyor. Kişi bu seansta renk tonlarının yanı sıra bunları ne tür materyaller, takılar ve kumaşlar kullanarak hangi oranlarda birleştirebileceği konusunda hakimiyet kazanıyor. Bu seans ile renk tonlarının yanı sıra ne dozda desen kullanabilir, kaç rengi ne şekilde aynı anda kullanabilir, aksesuar seçimini iri mi yapmalı yoksa ufak mı, gibi birçok sorunun cevabını da buluyoruz.
Hedef kitleniz kimler?
Çok geniş bir kitleye hizmet veriyoruz. Dediğim gibi Renk Şifresi «ulaşılabilir lüks». Ekran önündeki birçok ünlü isim ile çalışıyoruz. Ama danışanlarımızın arasında çoğunlukla öğrenciler, ev hanımlar ve kurumsal firma çalışanları var. Parasını cebinde tutarak uzun vadeli iyi görünmenin renk eğitiminden geçtiğini farkına varan herkes önce bize uğruyor.
Renk şifresini bilen tüketici az parayla alışveriş yapar
Renk şifresini hangi alanlarda uygulayabiliyoruz?
Renk şifresi renkle ilgili seçim yapılan her alanda kullanılabilir. Özellikle tekstil, kozmetik, mimari ve iç mimari alanlarında hem tüketiciyi hem de üreticiyi çok ilgilendiren bir konu. Kişisel Renk Şifresi›ni bilen tüketici çok daha odaklı ve çok az para harcayarak alışveriş yapar. Dünyadaki tüm tonlar arasından sadece size yakışanları ve bu tonları hangi oranda ne yoğunlukta eşleştireceğinizi öğreniyorsunuz. Alışverişinizi doğal olarak nokta atışı yapıyorsunuz. Kısa zamanda, düşük bütçeyle etkili bir görünüm yakalıyorsunuz. Bu tüketiciler için hayat boyu kullanabildikleri çok değerli bir bilgi. Öte yandan üreticiyle de çalışıyoruz. Çünkü Renk Şifresi›ne göre doğru renk gruplarını hedef alarak üretilen ürünlerin satışlarında patlama yaşanıyor. Burada renk, ton uyumu, malzeme ve şekil bütünlüğüne odaklanıyoruz. Renk Şifresi’ni uygulayan tüketici ürününü sezon içerisinde seriler elinde yığılmadan satabiliyor. Aynı zamanda firmaların hem kendi üretiminin renk dengesi hem de tüketicisinin renk eğitimiyle eş zamanlı ilgilendiğimizde efektif satış oranında ciddi yükselmeler yaşıyoruz.