Matematik Tırı'nın Türkiye yolculuğu

Mobil Matematik Müzesi, Adana, Osmaniye, Hatay, Gaziantep, Kahramanmaraş, Şanlıurfa, Mardin, Adıyaman ve Malatya’nın ardından son olarak geçen hafta Ankara’da çocuklarla buluştu.

Ülkemizde geçici barınma merkezlerindeki çocuk ve gençlere yönelik çeşitli faaliyetler gerçekleştiriliyor. Bunlardan biri de hiç kuşkusuz Yunus Emre Enstitüsünün önemli projelerinden biri olan Mobil Matematik Müzesi’ydi. Yunus Emre Enstitüsünün (YEE) Cumhurbaşkanlığı himayelerinde başlattığı Türkiye Bilimsel ve Akademik İşbirliği Projesi (TABİP) kapsamında oluşturulan “Mobil Matematik Müzesi”, 01 Şubat 2018–30 Mart 2018 tarihleri arasında Türkiye’nin on ayrı şehrinde matematik eğitimi verdi. 

PROJE TÜRKİYE’NİN BİLİMSEL BİRİKİMİNİN AKTARILMASIYDI!

TABİP projesi kapsamında yürütülen “Mobil Matematik Müzesi”nin asıl amaçlarından biri bilimi ve analitik düşünceyi yaygınlaştırmaktı. Aynı zamanda matematiğin somutlaştırılarak öğretilmesi ve sevdirilmesiydi. AFAD ve Valiliklerin katkılarıyla gerçekleştirilen “Mobil Matematik Müzesi” 06-18 yaş aralığındaki çocuk ve gençlere bir ay boyunca hizmet verdi. Bünyesinde yer alan 35 adet özel matematik formül istasyonuyla çocuklara matematiğin soyut dünyasında önemli bir deneyim yaşatan Mobil Matematik Müzesi yaklaşık bir ay boyunca 45 bin çocukla buluştu. Müze hakkında önemli bilgiler veren Yunus Emre Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Şeref Ateş, “Projeyi hayata geçirirken insanî ve vicdani refleksleri dikkate aldıklarını” belirterek şöyle konuştu: “Mobil Matematik Müzesi, Türkiye’deki geçici barınma merkezlerinde koruma altına alınan 6-18 yaş aralığındaki Suriyeli çocuklara yönelikti. Matematik Müzesi’nin amacı Türkiye’nin bilimsel birikiminin aktarılmasıydı. Bilindiği gibi matematik, bizim okullarımızda devamlı “korku üreten bir ders” olarak yer almıştır. Öğrencilik zamanlarımızda matematik denildiğinde hiçbirimizin yüz ifadesinde tebessümden iz bulunmazdı. Bu bakımdan Enstitü olarak, hem ülkemizdeki misafir çocuklarımıza yaşadıkları travmayı azaltmak hem de matematiği korkutmadan, eğlenceli bir teknikle anlatmak istedik.”