Kurguya renk saça imaj

ONUR AKBAŞ

onurakbastde@gmail.com

Ekranların sevilen yüzü Neslihan Günaydın Aka, kadrosuna dahil olduğu TRT ekranlarının ilgiyle izlenen günlük dizi filmi 'Adını Sen Koy' için imaj değiştirmiş. Başarılı oyuncuyu komedi tarzı yapımlardan tanıyoruz. Şimdi teması dram olan bir yapımın kadrosuna şen şakrak, eğlenceli bir karakterle dahil oluyor. Burada iki önemli husus dikkat çekici: Bunlardan birisi işin kurguya bakan tarafı diğeri ise sanatçının imajına dönük tarafı. Eğer bir kurguya realiteyi verebilme açısından bakacak olursak hayatın bütünüyle trajedi yahut komediden ibaret olmadığını da takdir etmek gerek. Bu bağlamda bir dram dizisinde hayatın renkli yanını yansıtabilecek bir karakter oyuncusu Neslihan Günaydın Aka. İmaj bağlamında işin kendisine bakan tarafı ise: Cevriye karakteriyle günlük dizi filme dahil olan Neslihan Günaydın Aka'nın uzun süre vazgeçemediği saç rengini de değiştirmesi olsa gerek. 

ENVER PAŞA SAHNEDE

Söz dönem dizilerinden açılmışken en son 'Abdülhamid Düşerken' filminde bir arada olan Meltem Cumbul ve o dizinin Enver Paşa'sı rolündeki Fikret Kuşkan ikilisinin yeni bir dizide bir araya gelecekleri dedikodusu, iddia makamını geçip çoktan haber seviyesine terfi etti bile.

DUYGUSALLIK NEREDE OLMAZ?

Aydın vardır 'aydınımsı' vardır. Tabiri caizse bilimsel takılır lakin o disiplinden de habersizdir. Bunlardan biri dönem dizilerine kendisi gibi bakmayanları duygusallıkla itham ediyor. Dönem dizisi de diyemiyor 'tarih dizisi' diyor. İnciler bitmiyor, sanat eserlerine duygusal yaklaşılmaması gerektiğini belirtiyor. Şimdi temelden başlayalım. Sanat duygu ve estetik işiyse ve her duygu bir niyeti içinde besliyorsa ben bu niyeti sorgularım, bunun adına da 'izlenimci eleştiri' denir. Sanatçı hayatını olduğu gibi tarihi de kendi duyuşuyla şekillendirir. Tarih ise bilim olduğu için orada duygusal olunmaz.