'Kadıköy’ün Boğası' albümle döndü

ALİ MERT ALAN

alimertalan@gmail.com

“Uzun süredir albüm yapmadığım için kendimde konuşma hakkını görmüyordum. Ama şimdi albümümle geri dönüyorum ve artık konuşma sırası bende” diyen Kadıköy’le özdeşleşmiş Selahattin Ergün’le bir araya geldik. Hip Hop’ın yılmaz savaşçısıyla, hem “Kadıköy Acil” günlerini hem de önümüzdeki hafta çıkacak olan “Yeraltı Sanatı” isimli albümünü konuştuk. 

“Selo” adıyla bilinen Selahattin Ergün, hayatını Hip Hop kültürüne adamış biri… Selo, 2000’li yıllarda Kadıköy’de bulunan Kadıköy Acil isimli dükkânla rap müzik yapan insanlara ve dinleyicilere güzel imkânlar sundu. Rap müzikseverleri bir araya topladılar. Büyük konserler düzenlediler, maddi anlamda zarar ettiler ama geri adım atmadılar borç para alıp konser düzenlemeye devam ettiler. Türkçe rapin daha da büyümesi için çaba sarf eden Selo son yılları saymazsak rap 

müzik adına da üretken bir isim. 

ALBÜMDE YİNE AYNI RUH VAR

Yeni albümümde toplumsal, güncel ve Hip Hop’a dâhil konular etrafında çevreledim şarkı sözlerimi. Politik konularda siyasetçilerin insanlar üzerindeki ayrışmaya sebep olduğunu anlattım. Hip Hop’ta da yeni ve eski kültürün ne kadar ayrıştığını şimdiki kültürün protest kültürden ziyade arabalardan, kadınlardan bahsettiğini ve yaşamadıkları şeyleri yazdıklarını eleştirdim. Hip Hop’un alt kültür olduğunu bu kültürünün sokaktan geldiğini anlatıyorum. Bu kültürünün yarışma programları tarafından kirletilmemesi gerektiğini belirtiyorum. Bir rapçi’nin bir popçu tarafından seçilemeyeceğinden dem vuruyorum. Albümde vokal konusunda tekniğimi geliştirdim. Eskiden direkt okuyordum şimdi daha ince eleyip sık dokuyorum. Ama özünde ruh aynı... 

SOKAK, SEVGİNiN YUVASIDIR

Her şeyi sokaklardan öğrendim. Eğer ben sokak kültüründen gelmeseydim biz rapçiler burada var olamazdık. İnsanlar eskiden bol pantolon giyinenleri, küpe takanları dövüyorlardı. Bunları biz kabul ettirdik, bu kültürü benimseyen insanların kötü insanlar olmadığını gösterdik. Sokaktan gelmeseydin saçma sapan şarkı sözleri ya da kendimle alakalı olmayan şeyler yazacaktım. Sokak benim mahallem değil, evimin içi... Mücadele sokakta var. Yaşamak için, iş yapmak için hep mücadele halindeyiz. Sokakta büyüyen adam herkesten daha farklı düşünür. Çünkü sokakta sevgiyi, saygıyı öğrenirsin. Sokak sevgi ve saygının yuvasıdır, öğretmendir. 

TÜRKÇE RAP’İN PİRİ CEZA’DIR

Benim gözümde bir tane dev isim var o da Ceza... Baktığın zaman en büyük krallardan biri de benim o zaman. Çünkü yıllarca bu kültür için hizmet verdim, konserler düzenledim. Almanya’dan, Amerika’dan büyük isimleri konser için getirdik.   Herkesin bir öncü tarafı var yani. Ama Ceza başkadır, bu işin piridir. Kendini hiç bozmadı, basit işler yapmaz, zor işlerin adamıdır. Diğer yandan Funky C var. 1989 yılından beri bu kültüre emek veriyor. İşin özü Funky C’ydi, işin boyutunu değiştiren Ceza’ydı sonra da Kadıköy Acil oluşumuydu. Kadıköy Acil kapandıktan sonra her şey durdu. Şu an Ulaş Demiröz olmazsa hiçbir şey yapılmıyor. Sağ olsun şimdi Ulaş çaba sarf ediyor. 

KADIKÖY’DE RAP’İN GÖRKEMLİ YILLARI

Türkiye’de Rap 2005 ve 2010 arası patlama yaşadı. Her hafta konserler oluyordu her ay büyük bir konser oluyordu. Killa Hakan, Eko Fresh, Busta Rhymes, Redman konsere geldi. Redman’i konsere davet ettik ve lüks bir restorana götürmek istedik. Adam “Hayır, ben sizin takıldığınız yerlere gitmek istiyorum” dedi. Kadıköy’e geldik oturduk, yemek yedik burada. Biz uzağı yakın ettik, insanları birleştirdik. Zarar ettik ama yine yaptık. Çünkü bu işi seviyorduk. Şöyle düşün Eko Fresh yıllarca babasını görmemişti. Buraya konsere getirdiğimizde yıllar sonra babasıyla görüştü. 

HERKESİ BİR ARAYA GETİRECEĞİM

Albümüm çıktıktan sonra Hip Hop’a emek veren insanlarla konuşacağım. Rapçilerle, rap müzik siteleriyle bu kültürün içindeki insanlarla. Bu işi hakkıyla yapmayan kimseye destek olmayacağımızı anlatacağım. Hiyerarşi Hip Hop’da yoksa basite indirgenir. Büyük küçüğüne saygılı olmalı küçük de büyüğüne. Bizim dükkânımız burada aktiften kimse dükkânın önünde sigara bile içemezdi, sokaktaki insanları rahatsız etmezlerdi.  Biz bunu yakaladık ama sonraki gelenler bunu yapmadı. Eskiden Hip Hop güzeldi kimse paraya bakmıyordu, para işin içine girince Hip Hop’ı bozdu. Ama beni bozmadı. Ben küçükken de buydum şimdi de böyleyim yaşlanınca da böyle olacağım. İki sene içinde her şey bu kültür adına daha güzel olacak, göreceksiniz.

ACUN RAP’İ KİRLETTİ

Acun bence Türkiye’de Hip Hop’u kirletti. Arabesk rap kültürü Acun zamanında çıktı. Niye bir tane protest sözler yazan biri çıkmıyor oraya. Çünkü bunu istemiyorlar. Onu kabul etmeyecekler. Bu ülkede rap büyük bir silah bunun içeriğini bozmak istiyorlar ama bunu yapamayacaklar.