“İkinci el kıyafet satılır mı?” demeyin, öyle bir satılıyor ki… Modacruz, kadınların giymeyip kenara koyduğu kıyafetleri satıp para kazanmalarını sağlıyor. Sitede pek çok markaya ulaşmak da mümkün, çok beğendiğiniz ama alamadığınız, hayal ettiğiniz ama bulamadığınız birçok ürünü bulabilirsiniz. Sitenin kurucusu Melis Güçtaş’la bir araya geldik, bu güzel girişim hikâyesini ondan dinledik.
Modacruz’u bilmeyen yoktur. Moda üzerine aradığınız her şeyi bu sitede bulmanız mümkün. Ayrıca dolabınızda bir köşeye atılmış abiyeden ayakkabıya, etekten çantaya, gelinlikten aksesuara kadar giymeyip kullanmadığınız birçok ürünü yine bu sitede satmanız mümkün. Tarzlarıyla adından sıkça söz ettiren bir çok ünlü isim de Modacruz’da dolap açıyor. Lüks kıyafetlerini fanlarıyla buluşturan sanatçılar; Türkiye’nin en büyük moda odaklı pazaryeri platformu Modacruz’da, yüz binlerce kullanıcıyla bir araya gelerek, hem dolabında yeni kıyafetlere yer açıyor hem de severek aldığı birbirinden şık parçaları değerlendiriyor. Bütün bunlara vesile olan Modacruz kurucusu Melis Güçtaş’la bir araya geldik.
Modacruz’u kurmadan önce neler yapıyordunuz? Önce sizi biraz tanıyalım…
Amerika’da lisans eğitimimi tamamladıktan hemen sonra, yaklaşık iki sene Boston’da bir dijital startup’ta pazarlama tecrübesi edindim. Ardından Türkiye’ye dönerek kurumsal bir firmada ürün yöneticiliği yaptım. Mayıs 2012’den Temmuz 2014’e kadar geceleri ve hafta sonları Modacruz projesi üzerinde çalışıp melek yatırım aşamasına getirdim ve böylece hikâyemiz başladı…
Modacruz'u kurmanızdaki amaç neydi?
Kadınlara fırsat yaratmak... Modacruz, kadınların gündeminden düşmeyen ‘moda’yı, bir paylaşım haline getiriyor. Güçler birliği yaparak kocaman bir gardırop oluşturmamıza, aynı zamanda tek bir platformda buluşarak sahip olduklarımızı paylaşmamıza ve bu paylaşımın bir ekonomiye dönüşmesine imkân veriyor.
Neden böyle bir girişimde bulunmak istediniz?
İlk sebebi, buna kişisel olarak ihtiyaç duymuş olmamdı. Amerika’dan dönerken artık giymediğim ancak vermeye de kıyamadığım birçok kıyafeti elden çıkartmak üzere bir arayışa girdim. Bu noktada Türkiye’de benim stilimi beğenip, gardırobumdaki parçalara sahip olmak isteyecek kadınlara ulaşabileceğim bir platform olmadığını fark ettim. Böylece bu işi kendim yapmaya karar verdim. İkinci yılımızın sonunda, 500 binden fazla kadının bu konuda bana katıldığını görüyorum.
KİTLE AYRIMI YAPMIYORUZ
Sizi kimler tercih ediyor?
Akıllı kadınlar! Yanlış alışveriş kararlarıyla yüzleşip, bu kıyafetlerini nakde çevirmek isteyen kadınlar. Aynı zamanda dışarıda gördüğü her türlü ürünün aslında bir Modacruz kadınında olduğunu ve Modacruz üzerinden çok daha uygun fiyata alabileceğini bildiğinden, önce Modacruz’da ürünü aratan kadınlar (gülüyor). Kısaca hem çevresine hem de ekonomisine duyarlı kadınlar.
Sizin ulaşmak istediğiniz hedef kitle nedir?
Modacruz kitle ayrımı yapmaz, kadınlara ‘hedef kitle’ gözüyle bakmaz. Biz platformu olabildiğince kişiselleştirerek, her tarz, yaş, meslekten kadının burada kendilerine yakın hissedecekleri diğer Modacruzcularla buluşmasını sağlama çabası içerisindeyiz. Çünkü özünde her kadın giyiniyor ve işte tam da bu yüzden Modacruzcu olmamaları için hiçbir sebep yok (gülüyor).
Günde kaç kişi sitenizi ziyaret ediyor?
Modacruz’a web, mobil web, iOS ve Android üzerinden ulaşmak mümkün. Şu anda her gün tüm platformlarımızdan 180 bin kadın Modacruz’u ziyaret ediyor ve etkileşimde bulunuyor.
Sitenizi ziyaret edenler neler bulabilir?
Sitemizi ziyaret edenler moda dolu bir platformla buluşuyor. Çantadan ayakkabıya, üst giyimden aksesuarlara kadar, hem yeni etiketli hem az kullanılmış ürünlerle, akıllı alışverişi en üst seviyede yaşayabilecekleri bir yer. Bunun yanı sıra hazırladığımız alışveriş partilerimiz var. Burada sezon trendlerini de yakından takip edebiliyorlar.
ÜNLÜLER DE BURADA
Siteyi kuralı 2 sene oldu. İlk zamanla bugünü kıyaslarsak neler değişti?
Aslında Modacruz yalnızca bir ‘site’ kurmaktan öte, bir kültürü, organizasyonu ve topluluğu kurmayı ifade ediyor. İlk güne kıyasla baktığımdaysa, benim dışımda 50 kişilik işinin uzmanı ve tutkulu ekibimizin, kadınlara daha çok fırsat sunabilmek için canla başla çalışıyor olması en büyük farkımız. Tutkumuz ve projeye olan inancımız sabit
Sizin hedefleriniz neler?
Sene sonuna kadar iki hedefimiz var, yüzde 300 daha büyümek ve kadınlarımız için platform üzerinde veya dışındaki süreçlerde pürüzsüz bir deneyimi hayata geçirmek. Önümüzdeki yıl içerisindeyse, oldukça kapsamlı projelere imza atıyor olacağız ve Modacruz’u belirlediğimiz iki yabancı markette de hayata geçireceğiz.
Ünlülerin dolapları var?
Gülşen, Ayşe Tolga, Ayşe Kucuroğlu, Deniz Akkaya, Ece Erken, Ece Vahapoğlu, Nukhet Duru, Ebru Şallı gibi birçok ünlünün kıyafetten ayakkabıya, aksesuardan abiyeye pek çok ürünü sitemizde mevcut.