ALİ SALİ
Batılı önemli filozoflardan hangilerinin aşkın karşısında bir konum belirlediğine de değinip geçmiştik. İnsanın üç evresi olarak Batılı filozoflar tarafından yapılan bu tasnifte üçüncü evreyi oluşturan dinsel evrenin üst insana tekabül ettiği
BÜYÜK RİSK
Fransız filozof Badiou’nun aşkın ilan edilmesiyle ilgili de oldukça ilginç görüşleri var. Mesela aşkın ilanını sonsuz olmayı iddia ettiğini dile getirdiği görüşünü bunlar arasında sayabiliriz: “Bir anlamda, her aşk sonsuz olduğunu ilan eder. (...) aşk (…) zaman içinde yapabildiğince gerçekleşmesi ya da gelişmesi gereken bir sonsuzluk ilanı. Sonsuzluğun bir şekilde zamana inişi.”
BİR GERİ DÖNÜŞ
Aşk ilanının ille de bir defa yapılmadığını, farklı zamanlarda birden fazla tekrarlandığı hatta karmaşık olduğu gibi, uzun sürebileceği gibi meselelere değindikten sonra Fransız filozof bir de aşkın sona erdirilmesi hakkındaki görüşlerini de dile getirir. Öne sürülen gerekçelerin ne kadar sağlam olursa olsun özellikle tek taraflı olarak bir aşkın sona erdiğine karar verilmesinin yıkıma yol açtığına özellikle vurgu yapar ve kendi hayatından bir ayrıntıyı buna örnek olarak gösterir. İlk aşkını terk etmenin ne büyük bir hata olduğu kanaatine varan Filozof, sonra, çok sonra ona döndüğünü hatırlatır. Bu geri dönüşün hiçbir şeyle karşılaştırılamayacak bir yoğunluk ve ihtiyaç hissini oluşturduğu bilgisini verir.
ŞİDDETLİ VAROLUŞ
Aşktaki mutluluğun zamanın sonsuzluğu karşılayabileceğinin delili olduğu görüşünü dile getiren Badiou “Başlangıçta ilan edilen aşk aynı zamanda yeniden ilan edilmelidir. Bu yüzden aşk, şiddetli varoluş bunalımlarının kökenidir” der. Filozofa göre aşkta, çoğunlukla hemencecik aşkın yeniden ilan edilmesi gerekir. Sonsuzlukla ilgili şunları dile getirir: “Her zaman aslında sonsuzluğu dile getirmemizi sağlayan sözdür. Çünkü o her zaman sözünün ne anlama geldiği bilinemez, süresi de. Her zaman, sonsuzluğa dek demektir.”