Huri Kiriş, Türkiye Çağdaş Resim Sanatı’nda kendine özgü bir yere sahip. Sanatçı, genellikle figüratif öğelerin ve yoğun peyzajın hâkim olduğu eserleriyle yaşadığı coğrafyanın sosyal ve siyasal gerilimlerini pentüre aktarıyor. ‘Felaket Her Şeyin Çaresine Bakar’-‘The Disaster Takes Care Of Everything’ sergisinde Huri Kiriş, genellikle koyu renklerin hâkim olduğu yağlı boya tablolarıyla bir yoğun bir derinlik duygusu yaratıyor. Diğer yandan ise eserlerindeki kaynağı belirsiz bir karanlığın içinden çıkan hayvan, bitki ve insan figürleriyle dünyanın içinde bulunduğu sosyal ve siyasal devinimlerin birey üzerinde yarattığı ağırlığı şiirsel bir dille resmediyor. Sanatçı, yoğun bir peyzajın karanlıkla birleşerek ürettiği mekânlarla, hem bilinçdışı köklere imge üzerinden gönderme yapıyor hem de bireyin varoluşsal özünün içinde bulunduğu ortamla nasıl çatışabildiğine vurguda bulunuyor. Resimlerindeki yoğun dramatik öğeler, ironi ve ince detaylarla birleşerek, izleyiciyi, kendi dünyasında uzun soluklu bir sorgulamaya yönlendiriyor.
RÖNESANS’TAN MODERN SANATA
‘Felaket Her Şeyin Çaresine Bakar’-‘The Disaster Takes Care Of Everything’, Türkiye Çağdaş Sanatı alanında az görülür bir teknik kapasiteyle pentürün sarsılmaz yerinin yeniden altını çizen bir sergi niteliğinde. Sanatçı bu çalışmalarla izleyicileri Rönesans’tan modern sanata, modern sanattan günümüz sanatına dalga dalga gelen resim geleneğinin bir ileri aşamasına davet ediyor. Kiriş, resimle edebiyat, resimle felsefe ve yine resimle toplumcu düşünce düzlemleri aralığında oluşturduğu kendine özgü resim diliyle çağdaş sanatın duyusal ve didaktik arka-plandan kopartılmadan da etkili bir şekilde ortaya konulabileceğini gösteren nadir sergilerden bir tanesine imza atıyor. Bu yönüyle de sanatçı hem yerelde hem de uluslararası alanda iddialı çıkışıyla ayrıcalıklı bir yeri hak ediyor.‘Felaket Her Şeyin Çaresine Bakar’-‘The Disaster Takes Care Of Everything’’ sergisi 6 Eylül’den 1 Ekim’e kadar ALAN İstanbul’da görülebilir.