Fashion Week’ten DB Berdan geçti

AYSUN YILDIZ GÜNGÖR

aysun.yildiz@aksam.com.tr

Mercedes-Benz İstanbul Moda Haftası geçtiğimiz cuma günü son buldu. Her koleksiyonuyla topluma kendine has bir üslupla mesajlar veren, ironik espri anlayışını podyuma taşıyan DB Berdan yine moda haftasına damga vurdu. Deniz Berdan ve kızı Begüm Berdan’ın yaratıcısı olduğu marka, Sonbahar/Kış 2017 koleksiyonlarının ilhamını bu kez sosyal medyada yaşanan ve gerçekleri pek de yansıtmayan hayatlarda’ buldu… 

Bu yıl “Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul”un dokuzuncu sezonu İstiklal Caddesi'nde yer alan yeni nesil yaşam merkezi Grand Pera'da yapıldı. Biz de fotoğraf editörü arkadaşım Uygar Taylan’la DB Berdan, 2017-2018 Sonbahar-Kış koleksiyonu defilesini izlemek için düştük yollara. İstiklal Caddesi’ne uzun zamandır gitmiyordum. Birçok şey değişmiş. Eski mağazalar gitmiş yerine yeni markalar gelmiş. Beni en çok üzen de İstiklal Cadde’sinin simgesi olan nostaljik tramvayın raylarının betonla kapatılmış olmasıydı. Neyse ki yeni ray döşeme sistemiyle tramvayın geri geleceğini öğrendim ve rahatladım. Yaşadığım bu kısa süreli şokun ardından Grand Pera’ya vardık. Kapıda Moda Haftası’nın sıkı takipçilerinden oluşan uzun bir  kuyruk vardı. Uzun bir bekleyişin ardından içeri girdik. Defilelerin yapıldığı Cercle d'Orient binası mimari dokusu, eşsiz işlemeleri ve büyüleyici atmosferiyle hayranlık uyandıran bir yapı.  Yan yana odaların birleştirilmesiyle uzun bir podyum oluşturulmuş. Mekânın tarihi dokusu çok hoş bir atmosfer yaratsa da podyum için mekânın uygun olduğunu söyleyemeyeceğim. Bir kere sahne olmadığı için defileye asla hâkim olamıyorsunuz. Oda odaya geçen mankenlerin geçiş aralıkları çok uzun. O kadar uzun boşluklar oluyordu ki defileyi izlemeye gelenler birbirini süzmeye bolca vakit buldu. 

İRONİK MESAJLAR ŞAŞIRTTI

DB BERDAN, izleyiciye fazlasıyla tanıdık gelen karakterlerle ve ironik mesajlarla dolu bir şovla şaşırttı. Mercedes-Benz presents DB BERDAN defilesi, şov için yola çıktıkları sahte hayatlar temasına yönelik hazırlanmış aksesuarları, müziği ve özel giriş videosuyla defile sonrası çok konuşuldu. Defilenin bir diğer bomba ismi ve kapanışı Fatih Ürek’le oldu. Sosyal medyanın alt yapısının oluşturulduğu dönem 2000’ler. Instagram’dan önce “Biri Bizi Gözetliyor” dönemi vardı. Kimin ne yaptığını, nasıl uyandığını, ne yediğini merak etmeyi reality show’larla öğrendik. Fatih Ürek de o dönemde çıkış yapmış 2000’ler popular kültürünün ikonik karakterlerinden. Showlarında şaşırtmayı ve ironi yapmayı seven DB BERDAN o dönemin popüler çevresi tarafından çok sevilen Fatih’i podyumda yürüttü… Defile sonrası backstage’e geçip Deniz Berdan ve kızı Begüm Berdan’ın yanına gittik. Enerjileri oldukça yüksek ayrıca olabildiğince sıcak ve samimiydiler. Ekipleriyle yaşadıkları coşkuya biz de katılarak anne-kızı tebrik ettik. Biz “Çok beğendik, muhteşemdiniz” derken onlar defalarca teşekkür ettiler. İkiliyle gerçekleştirdiğimiz eğlenceli fotoğraf çekimini Fatih Ürek ve Aslı İnandık’ın katılmasıyla noktaladık. Renkli ve alternatif işler yapmayı seven Deniz Berdan ve kızını bir kez daha tebrik ediyorum. Harikaydınız… 

ÖZEL KOSTÜM TASARLADI

Bioderma Deniz Berdan defilesinin güzellik sponsoru oldu. Deniz Berdan ‘da defile kapsamında Bioderma’ya özel bir kostüm tasarladı. Ayrıca Bioderma’nın saydam ve steril imajından yola çıkılarak beyaz taşlarla işlemeli olarak hazırlanan özel kostümleri de podyumda gördük. Deseninde pastel baloncuklar kullanılarak jakarlı, dramatik kumaşa basılmış ve 16. yüzyıl orijinal korse kalıbından yola çıkılarak hazırlanılmış. O dönemin tanımıyla “Half boned stay” yani yarı balenli korse... 16. yüzyıl salon kadınına 2000’ler yorumu eklenerek hazırlanmış. Sadece üst kısmı için 44 parça balen kullanılırken, üzerindeki her bir şerit, özenle işaretlenip tek tek dikilmiş.

BERDAN, YİNE HARİKALAR YARATTI

Defilenin açılışı yetenekli, hazırcevap, sosyal medyayı çok iyi gözlemleme zekâsına sahip oyuncu Aslı İnandık’la oldu. Defilenin içeriğine yönelik karakteriyle şovda yer aldı. Hepimizin kendini içinde bulduğu bu karakterler eğlendirirken aynı zamanda sorgulattı… DB Berdan, her sene üzerine koyarak ilerliyor. Bence yeni sezon koleksiyonunda da yine harikalar yaratmayı başardı. 2017-2018 Sonbahar-Kış koleksiyonu için sosyal medyanın içine balıklama daldı ve 16. Yüzyıl entrikalarıyla sosyal medyayı birleştirdi. Güçlü kraliçeler, büyük dedikodular, sahte hayatlar, hayaller ve gerçekler… Gerçekler fark edildiğinde yaşanan büyük depresyonlar… Özgürlük için kurulan bariyerlerin kafese dönüşmesi, iletişim çağındaki büyük iletişimsizlik ve teknolojiyle pasifize edilmiş hayatlar dönemimizin adeta büyük salgını haline geldi. DB BERDAN, her zaman gerçeküstü performanslarıyla bilinirken bu kez aslında gayet realist bir bakış açısıyla izleyiciye bilinen gerçekleri sundu.

SİLUETLER DRAMATİK DETAYLARLA BULUŞTU

Koleksiyon kalıplarında 16. yüzyıl Elizabethan (Kraliçe 1. Elizabeth dönemi) dönemiyle 2000’ler Nu metal bir araya geliyor. Ultra bol siluetler dramatik detaylarla buluşuyor. 16. Yüzyılın couture niteliğindeki detayları 2000’lerin sokak kıyafetleriyle birleşiyor. Dönemimizde en çok kullanılan ve neredeyse yeni alfabemiz olmuş elektronik işaretlerden, her girdiğimiz ortamda aradığımız “Wi-fi” simgesi, şarjda tutmaya çalıştığımız telefonumuzun açma-kapama düğmesi ve pil işaretleri; gül gibi organik görsellerle birleşiyor. Yaşayanın sıcaklığı, teknolojinin soğukluğuyla birleşiyor.