Fantastik estetik talebinde artış var

Doğal değil fantastik estetik yani bazı bölgelerin olması gerekenden daha büyük veya ince talebinin arttığına dikkat çeken estetik cerrah Doç. Dr. Nedim Sarıfakıoğlu ile estetik konusunu konuştuk.

ZEKİ GÜMÜŞ / zeki.gumus@aksam.com.tr

Kış aylarına girerken en çok hangi estetik operasyon talebi geliyor. 

Hastaların beklentilerini ihtiyaçları belirliyor. Sonbahar kış aylarında özellikle artan ameliyatlar, sonrasında uzun süreli korse kullanılması gereken liposuction ve karın germe işlemleri diyebiliriz. Bununla beraber yüz yenileme ve gençleştirme işlemlerinin de bu aylara denk getirilmesi mantıklı olabilir.

Türkiye’de genel anlamda hangi bölgeden estetik istekleri oluyor? 

Elimizde istatistiki bir çalışma olmamakla beraber genetik ve yaşam/beslenme tercihleri dikkate alındığında ekonomik durum, sosyokültürel farkındalık seviyesi, yaş, estetik beklentiye işlevsel bir problemlerin eşlik etmesi (memelerde kitle, nefes alma sorunları gibi) ve beden algı düzeyi gibi bir çok değişken kişilerin estetik ameliyat kararının alınmasında etken. Burada yeri gelmişken gençler arasında estetik ameliyat olmaya kendilerini iten en büyük motivasyonun sosyal medya platformlarında nasıl göründükleri olduğunu söylemeliyim. Gençlerin yeni mottosu artık “iyi görünüyorum, öyleyse varım” diyebiliriz. En çok hangi estetik uygulamasına ilgi var, ilk sıralarda burun estetiği, meme büyütme ve liposuction geliyor.

Erkeklerin estetik talep oranlarını biliyor musunuz? Ve erkekler en çok hangi estetik operasyonları istiyorlar?

Bu soruya kesinlik taşıyan tek doğru yanıt, erkeklerin estetik taleplerinde her geçen yıl belirgin bir artışın olduğudur. Kendi deneyimlerime göre Burun estetiği (Rinoplasti), Jinekomasti(meme küçültme), bölgesel liposuction ile vücut şekillendirme, doğal olarak saç ekimi ve üst göz kapağı estetiğidir.

LIKE ALMA YARIŞI ESTETİĞE İLGİYİ ARTIRDI 

Sosyal medya, estetik operasyonları nasıl etkiledi? Bu konuda en ilginç hasta profillerini anlatabilir misiniz? 

Sosyal medya kullanımındaki artış, özellikle gençler için bir anlamda var olma arenası. Kusurların filtrelerle kapatıldığı, en uygun makyajlama ve yüz beden sanal şekillendirme uygulamalarıyla herkesin en iyi olmaya görünmeye çalıştığı bu ortamlarda abartılmış bir gerçeklik dünyası tasarlanıyor. Bu sanal dünyada 5-10 bin arkadaşı olan kişiler, görüş ve görünümlerine onay ve “like” alma yarışında. Er veya geç gerçek dünyada dönüldüğünde ise filtrelerle oluşturulan kusursuz dünyadaki ilgiyi göremeyen gençler bunu telafi etmek için estetik cerrahiye yönelmekte. Her gün onlarca 16-25 yaş arası gençten gerçek ve olmak istediği filtrelenmiş kusursuz fotoğrafı hakkında bilgi alışverişinde bulunuyoruz. Burnunu kaldıran, çenesini kısaltan, dudaklarını belirginleştiren ve yüzündeki akne sekellerinin silinmesini isteyen bu Y, erken Z kuşağı (Türkiye nüfusunun yüzde 30’u) önce doğru ve bilimsel bilgilendirmeye ihtiyaç duyuyorlar. Bu kuşağın estetik ameliyatlar için en büyük motivasyonu beğenilmek, dikkat çekmek, fark edilmek, ilgi ve onay.