Dramınız velinimetimizdir

Hande Sönmez
Hande Sönmez

En genç ve üretken ekiplerden biri olan D22’nin sahnelediği Kuş Öpücüğü, burnumuzun dibinde yaşanan dramları eğlencelik malzeme yapan sisteme ve onu döndüren çarklara çok iyi bir eleştiri niteliğinde.

Galata’da açıldığı günden bu yana sahnelediği oyunlarla tiyatro severleri sevindiren D22, bu sezon sahnelemeye başladığı Kuş Öpücüğü ile her gün nicelerine seyirci kaldığımız dramlardan birini en gerçek haliyle gözümüzün önüne seriyor. Mehmet ve annesi Hatice’yi çaresizlikle sınayan sistemden utandıran oyun, eleştirisini hem çok yalın hem de çok etkili biçimde sunuyor.

ÜÇÜNCÜ SAYFA 'HAYATLARI'

Hatice, kocasını öldürdüğü için 20 yıl hapis yatmış ve hapisten çıkınca soluğu oğlu Mehmet’in yanında almıştır. Annesine beslediği ve onsuz geçirdiği yıllarda biriken öfkesini her seferinde kusan Mehmet’in içi bir türlü soğumamaktadır.  Kalbi doğuştan delik bu genç adam sokakta akordiyon çalarak ve uyuşturucu satarak para kazanmaktadır. Klasik bir üçüncü sayfa haberi olabilecek ikilinin hayatları ‘Yaralar Burada Sarılıyor’ programına katılmalarıyla seyirciye de mal olur.

Perde arkasından izlediğimiz sunucunun -ki perde arkasında durması fevkalade bir karar olmuş, rejiye tebrikler- yönlendirmesiyle türlü türlü yarışmalarda kılıktan kılığa giren ikilinin o hallerini izlemek o kadar acıklıydı ki. Televizyonda gördüğümüzde kanal değiştirdiğimiz dramlardan birine birebir şahit olmak mı yoksa o dramların nasıl kullanıldığı gerçeğini hatırlamak mı daha çok can sıkıyor bilmiyorum amaKuş Öpücüğü’nün seyirciyi derinlere inmeye zorladığı kesin.

HİKÂYESİYLE  İNANDIRICI    

Sinemaseverlerin Abluka filminden de hatırlayacağı ve D22’nin kurucularından biri olan Berkay Ateş’in yazdığı ve oynadığı Kuş Öpücüğü, âdeta oyuncunun kaleminin de oyununun gücünün de ispatı olmuş. Anne rolündeki Güneş Hayat ise acısını yaşarken, sevgisini sunarken, hatasını telafi etmeye çalışırken, kendini evladı için olabilecek en komik hallere sokarken öyle iyi, öyle inandırıcı ki… Yaralar Burada Sarılıyor’un perde arkası sunucusu rolünde izlediğimiz Mesut Özkeçeci’nin de herhangi bir şov sunucusundan farksız performansı oyunun bir diğer artısını oluşturuyor.Kuş Öpücüğü’nü izledikten sonra belki kendimize en çok hatırlatmamız gereken şudur; Başımızı çevirdiğimizde yaşanan acılar yok olmuyor, orada öylece duruyor. Ama biz durmayabiliriz. Yara sarmaya bir yerden başlayabiliriz.Detaylı bilgi için: http://www.tiyatrod22.com/