Call of Duty: World War II özüne döndü ama...

ENDER EREN

endereren@gmail.com

Sledgehammer Games tarafından geliştirilen ve betası sona eren CoD: WWII'yi büyük bir hevesle bekliyorsanız beklentilerinizi biraz aşağı çekin derim. Senaryo modu nasıl olacak bilemiyoruz tabii, ancak oyunun çok oyunculu modu ilk etapta pek de muhteşem izlenimler bırakmadı. Infinite Warfare'e oranla çok daha keyifli bir oynanışa sahip olsa da CoD: WWII hem oynanış olarak hem de görsel anlamda çağın biraz gerisinde kalıyor gibi. Bu noktada grafikler kötü demek istemiyorum, zira değiller ancak Battlefront ve Battlefield 1 gibi aksiyon-savaş oyunlarının sunduğu görsel şölen ve atmosferden sonra biraz zayıf geldi açıkçası.

Çok oyunculu modu oynanış olarak klasik "arcade" tadından ödün vermemiş. Bununla birlikte betada açık olan haritalar fazlasıyla basit ve tamamen çatışma üzerine kurulu. Kolayca ustalaşılabiliyor ve pek bir gizeme sahip değillerdi. Merkez bölgelerde dar koridorlar, kanatlara doğru uzun açık yollar ile bir hayli düz tasarımlar karşımıza çıktı. Açıkçası pek de stratejik derinlik sunan haritalar yoktu ortada. Keşke bu öze dönüş sürecinde CoD 2'nin haritalarını kendilerine bir anımsatsaymışlar. Toujane, Matmata, Carentan gibi haritaları düşününce betadaki haritalar kesinlikle zayıf geldi. Keza silahlar da yine kontrol etmesi oldukça kolay. Geri tepme yok denecek kadar az ve sesler de pek ahım şahım değil. Artık pek çok oyun gerçekçi silah sesi peşinde koşarken CoD serisinin hala bu gerçekçilikten uzak ve kulağa daha patlayıcı gelen sesleri kullanması biraz üzücü. Karmakarışık hale gelen karakter oluşturma ekranı ise yerini sınıflara bıraktı. Yine silahlar da uzaya çıkan oyunların aksine çok daha az ek seçenek sunuyor. Bu silahları da elden geçirirken  daha az teçhizat kullanabiliyoruz ve bence bu güzel bir şey. Bu  sayede CoD'un çok oyunculu modu dengeli geçecek. Sledgehammer'ın son dokunuşlar yapması daha  kolay olacak ve oynanışa artı  yönde katkıda bulunacak.