Bakım değil, sağlıklı bakım önemli

AYSUN YILDIZ GÜNGÖR

aysun.yildiz@aksam.com.tr

Son zamanlarda adını sıkça duyduğumuz yenilikçi dermokozmetik markası “COSMED”in  kurucusu aynı zamanda Satış ve Pazarlama Müdürü Deren Öztürk’le buluştuk. Öztürk’ün kadın girişimci olma deneyimini, COSMED markasının hikâyesini ve tecrübelerini konuştuk. 

Deren Öztürk’ün hikâyesi henüz 16 yaşındayken gittiği bir yurtdışı seyahatinde başlamış. Sokaklarda dolaşırken bitki özleriyle kişiye özel kozmetik ürünleri hazırlayan bir dükkâna rastlamış. Dükkânın sahibi Monique Hanım’la uzunca bir sohbet imkânı yakalamış. Monique Hanım’ın bitki özlerini karıştırarak yaptığı kozmetik ürünleri incelerken, suyun mucizevi gücünden ve doğanın bize hediye ettiği şifa kaynaklarına kadar pek çok şeyi konuşmuş. Bu mucizelerden yararlanarak kendi kozmetik markasını yaratma fikri o an doğmuş Öztürk’ün kafasında. İstanbul’a döner dönmez de 

işe koyulmuş… İşte genç bir girişimcinin ilham veren hikâyesi…

4 YIL İÇİNDE TESİSİ KURDUK

İstanbul’a döndüğümde babamın desteğiyle kozmetik alanda yatırım yapma kararı aldım. Ardından geçen 4 yıl içinde bir tesis kuruldu. Kozmetik otoriteleriyle görüşüldü, Türkiye pazarı araştırıldı ve ürünler çalışıldı. Sonunda, Türk insanının cildine ve sorunlarına yönelik ürünlerimizle 2009 yılının Eylül ayında COSMED markasıyla yola çıktık. Markayı 

kurarken amacımız cilt problemlerinin çözümünde destek, dermatolog ve eczacıların güvenle tavsiye edebilecekleri, dünyanın en başarılı etken maddeleriyle harmanlanmış başarılı çözümler sunan dermokozmetik ürünleri çıkartmaktı… 

SAĞLIKLI BAKIMI SUNMAK İSTİYORUZ

COSMED felsefemiz ürünlerimizi şekillendiriyor; saf ve temiz içeriklerle inovatif, çözüm odaklı, doğaya dost ürünler yaratmak üzerine çalışıyoruz. Yenilikçi bir dermokozmetik markası olarak sağlıklı bakımı herkese sunmak istiyoruz. Bitki kökenli etken maddelerle formüle edilen ürünlerimizde paraben, fenoksiethanol, fitalatlar, mineral yağ, sülfat türevleri, hayvansal içerik ve alkol türevleri kullanmıyoruz. Her bir COSMED ürünü cilt problemlerine destek olmak amacıyla formüle ediliyor. Hassasiyet, kızarıklık, sivilce problemi yaşayan ciltlerin güvenle kullanabileceği ürünler olması bizim için önemli. Her cildin ihtiyacı farklı, bunu çok iyi analiz etmek ve doğru içerikleri kullanmak gerekiyor. Aksi durumda cildi güzelleştirmek isterken zarar verebilirsiniz. Bunu önlemek için her bir ürünün arkasında uzun bir Ar-Ge çalışması var. İçerikler, testler, kontroller sonrasında ürünlerimiz belirli kriterleri geçtikten sonra piyasaya sunuluyor. 

En önemli test ise dermatologlarımız ve kullanıcılarımızda… Onların ürünlerimizi memnuniyetle kullandıklarını görmek, teşekkürleri duymak bizim için çok önemli. Saç, cilt, vücut ve güneş başlıklarında toplam 10 farklı ürün grubumuzda 
hassas, yağlı, kuru ve karma ciltlere yönelik 45 ürünümüz bulunuyor.

CİLDİMİZİ TANIMALIYIZ

Kadınların vazgeçilmezi, sağlıkla ışıldayan güzel bir cilttir. Ancak alışveriş konusunda hala biz kadınlar bazen köpürtülmüş reklam cümlelerine kapılıp cildimize, saçımıza uygun olmayan ürünler satın alabiliyoruz. Reklamdan ve fiyattan ziyade en doğru ürün aslında cilt tipimize, saçımıza uygun içeriklerle geliştirilmiş ürün. Bunun için cildimizi iyi tanımalı, sadece onun ihtiyaçlarını karşılayacak ürünlere yönelmeliyiz. Son günlerin fenomen haline gelmiş ürünü Complete Benefit serisinden Akne Kontrol Jel. Pratik ve birden fazla özelliği bir arada bulunduran ürünler son zamanlarda sıkça tercih ediliyor. CC Krem ve DD Krem’lerimiz en çok satan ürünlerimizden. Yumuşak bir dokuya sahip, cildi tahriş etmeden arındıran Day-to-Day serisinden Krem Peeling de çok seviliyor.