'Yılın Kamyonu’ ödülünü alan Ford Trucks’ın yeni çekicisi F-MAX satışa çıktı

Türkiye'de üretilen ve ‘2019 Uluslararası Yılın Kamyonu’ ödülünü alan Ford Trucks’ın yeni çekicisi F-MAX satışa çıktı. Geniş kabini, yenilikçi teknolojisiyle sürücülere konfor ve ferahlığı bir arada sunuyor. Güçlü ve verimli 12.7L E6D Ecotorq motorunun sağladığı avantajlı sahip olma maliyetleri, müşterilerin farklılaşan ihtiyaçlarına ve beklentilerine göre özelleştirilebilen çözümleriyle rakipleri arasında öne çıkıyor.

1

Adını Ford’un efsanevi F serisinden alan, boyutları, yüksek konfor düzeyi ve dayanıklılığıyla fark yaratan Yeni F-MAX, yollara çıktı. ‘2019 Uluslararası Yılın Kamyonu’ (International Truck Of the Year - ITOY) ödülüne layık görülerek önemli bir başarıya imza atan Yeni Ford Trucks F-MAX, güç, verimlilik, teknoloji ve konforu bir arada sunuyor. Yeni F-MAX ile ağır ticari segmentinde yeni standartlar belirlediklerini ifade eden Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan, “Türkiye’de sıfırdan geliştirip ürettiğimiz yeni çekicimizin dünya prömiyerini, Hannover Uluslararası Ticari Araç Fuarı’nda gerçekleştirdik. Dünyanın en prestijli ticari araç fuarlarından biri olan Hannover’de, Yeni F-MAX, ‘2019 Uluslararası Yılın Kamyonu’ ödülünü alarak uluslararası pazarlara başarılı bir giriş yaptı ve büyük bir ilgiyle karşılandı. Bu saygın ödülün bize yaşattığı gurur ve mutlulukla yeni çekicimizi, bugün Türkiye yollarına çıkarıyoruz” dedi.

ULUSLARARASI PAZARIN YENİ OYUNCUSU

Ford Trucks’ın büyümesi yolunda, 2010 yılında alınan stratejik kararlarla önemli adımlar atıldığını belirten Turfan şöyle devam etti: Altyapımız ve global yapılanmamız, F-MAX’in uluslararası pazarlara yeni bir oyuncu olarak girmesi için hazır. Türkiye’de tamamen ağır ticari araçlara özel ve son derece modern bayi yapılanmamızı 30 plaza ile tamamladık. Bugün itibarıyla 33 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Bu yıl sonunda 41, 2020 yılı itibarıyla da 51 ülkede var olmayı hedefliyoruz. 55 yıllık üretim gücümüzün ve mühendislik kabiliyetlerimizin ulaştığı noktayı ortaya koyan F-MAX, uluslararası pazarlardaki büyümemize ivme kazandıracak.

500 MÜHENDİS TASARLADI VE GELİŞTİRDİ

Ford'un konfor, güç, verimlilik ve teknoloji ilkeleri çerçevesinde geliştirilen Yeni Ford F-MAX’ın, tasarım, verimlilik ve kullanılabilirlik açısından en iyiyi garanti etmesi için her parçası ve detayı tekrar tekrar incelendi. F-MAX, 5 yıllık bir süreçte 500 mühendis tarafından tasarlandı, geliştirildi ve test edildi. Dört kıtada 11 ülkede gerçekleştirilen testlerde 233 prototip kullanıldı. Bu süreçte 15.500 saat laboratuvar testleri ve 5 milyon kilometre yol testi gerçekleştirildi.

KABİN İÇİ SESSİZLİĞİNDE SINIFININ EN İYİSİ

Kokpit tarzı konsolun tasarımı, tüm fonksiyonlara kolayca erişilebilmesini sağlıyor. Sürüş deneyiminin keyfini artırmak için entegre edilen en küçük detaylarla birlikte sınıfının en sessiz kabinine sahip araçta, ferah bir ortam da sağlanıyor. Araçta ayrıca, patentli uçak tipi geniş depolama kapasitesi ve 90 derece katlanabilir üst yatağıyla bu 2 fonksiyonu aynı anda sektörde ilk defa sunarak sürücülere rahatlık sunuyor.

MAKSİMUM PERFORMANS DÜŞÜK YAKIT TÜKETİMİ

Yeni F-MAX, 500PS gücü, 2500Nm Tork kapasitesi ve 400 kW motor freni gücüyle yüksek performanslı bir motor içeriyor. Üstün aerodinamik, aktarma sistemi kalibrasyonu ve teknik özellikler, yakıt tüketimi açısından mükemmel performans ile önceki modellere göre yüzde 6'lık iyileştirme sağlıyor. Teknik özellikler arasında E-APU teknolojisi, Eco-roll fonksiyonu ve predictive hız kontrolü de bulunuyor. Bakım maliyetlerinin yüzde 7'ye varan oranda azaltılması ve 120.000 km. bakım aralıklarıyla hem düşük işletme maliyeti hem de aracı daha verimli kullanabilmesine imkan sağlanıyor. Lastik basınç ve sıcaklık göstergesiyle lastik sıcaklığı ve basınç dengesi kontrol edilerek minimum yakıt tüketimi ve güvenli sürüş desteği sağlanıyor. F-MAX’ın Ecotorq motoru, her türlü yol koşulunda maksimum performans ve minimum yakıt tüketimi sunuyor.

İLERİ TEKNOLOJİLERLE DONATILDI

Ford Trucks, yeni F-MAX ile devrim yaratan ve pek çok avantaja sahip olan “ConnecTruck” teknolojisini sunuyor. Bu sayede uzaktan tanı ve kablosuz yazılım güncelleme kullanılarak araç uzaktan izlenebiliyor. Özel topografik harita, aracın yol koşullarını analiz edebilmesi ve aracın optimum hızlarda yol almasını, böylece yakıt tüketimini yüzde 4'e kadar azaltmasını sağlıyor. FMS Entegrasyonu ise ConnecTruck Modülü ve Ford Trucks bulutunun üçüncü taraf filo yönetim sistemlerinin seçili araç verilerine erişmek için bir veri ağ geçidi olarak hareket etmesini sağlıyor.

(Güneş)