SÜMER DEMİRCİLER
Türkiye pazarının açık ara lideri SUV modeller her yıl paylarını katlayarak artırıyor. Geçtiğimiz yıl satılan otomobillerde SUV modellerin payı yüzde 56.44 olurken, Ocak-Ağustos arasında SUV payı yüzde 55.7'ye yükseldi. Son çeyrekte başta sınıfının önemli oyuncusu Peugeot 3008 olmak üzere satışa sunulacak çok sayıda yeni modeller SUV'ların payı daha da artacak.
BENZİNLİ İLE AYNI FİYAT
Sınıfının önemli oyuncusu Peugeot 3008, ilk iki neslinde ülkemiz pazarında 97 bin adet satışa ulaşan bir model. Tümüyle yenilenip bayilerdeki yerini alan 3008'de benzinli hibrit ve yüzde 100 elektrikli olmak üzere iki motor seçeneği sunuluyor. 3008 ve E-3008, ilk aşamada 136 HP gücündeki 48V hibrit teknolojili benzinli motor ve 210 HP'lik güce sahip yüzde 100 elektrikliyle satılıyor. Stellantis'in yeni STLA Medium platformunu kullanan ilk modeli unvanına da sahip E-3008'in 210 HP'lik elektrikli versiyonu 525 kilometreye kadar menzile ulaşıyor. Hibrit versiyonun fiyatı 2 milyon 190 bin TL'den elektrikliyse 1 milyon 865 bin TL başlıyor. Yeni modelin GT versiyonunda elektrikli ve hibrit model 2 milyon 555 bin TL'ye aynı fiyatla satılıyor.
MODELLER YENİLENDİ
"2023'ten önceki yıllarda biz 35- 45 bin aralığında satış gerçekleştirilen bir markaydık. İlk defa geçen sene 78.632 adetlik satışımızla 70 binlerin üstüne çıkan bir marka konumuna eriştik. Bu yıl ki hedefimizi de artık 70 binlere sabitlemiş, başarısı sürdürülebilir bir marka olarak devam etmek istiyoruz" açıklaması yapan Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, "Türkiye'de 12 tane modelimiz var. Bunların 8 tanesi bu sene yenileniyor. Geçen yılki toplam satışlarımızın yaklaşık yüzde 60'ını oluşturan modelimiz 2024 yılı içinde yenileniyor. Bu yıl da toplam satışlarımızı 70 bin adedin üzerinde kapatmayı planlıyoruz" diye konuştu.
4 AYDA 6 BİN SATACAK
Türkiye'nin en çok Peugeot satılan dördüncü ülke olduğunun altını çizen Reyhanoğlu, "Avrupa pazarlarında yeni 3008 lanse edildi birkaç ay önce. 2 ay gibi kısa bir sürede 50 bin adet civarı bir siparişle oldukça başarılı bir başlangıç yaptı. Türkiye'de de tabii yeni 3008'in bizim için önemi çok büyük. 3008'in diğer önemi de tabii ki elektrikli 3008 ile ilk defa elektrikli C SUV pazarında da var olacağız. Bu anlamda da stratejik önemi var. Yeni 3008'de toplam satış hedefi olarak son 4 ayda 6 bin adetlik bir satış hedefliyoruz. Planlarımız buna göre yapıldı. Lanse ettiğimiz 3008'in satışlarının yaklaşık yüzde 20 civarında elektrikli 3008'den olmasını planlıyoruz. Bu arada mevcut 3008'imiz bizde ve bayilerimizde aslında tükendi. Aslında ağustos ayının ikinci yarısında tükendi.