Yeni modelin en çok satılacağı ülke Türkiye olacak... Hedef büyüten CItroen İlk beşe oynuyor

Fransız üretici Citroen, Türkiye'de bir ilki gerçekleştirerek yeni modeli C4 X'i benzinli, dizel ve elektrikli olarak 772 bin TL'den başlayan fiyatlarla aynı anda satışa sundu. Marka, 2025'te 80 bin adetlik satışla ilk 5 arasına girmeye hedefliyor.

Sümer Demirciler

STELLANTIS çatısı altındaki Fransız marka Citroen, özellikle son yıllardaki model ataklarıyla dikkat çekiyor. Yeni modeli C4 X'in global tanıtımımı Türkiye'de yapan marka, kısa süre sonra aracı ülkemiz pazarında bir ilk olarak benzinli, dizel ve yüzde 100 elektrikli olarak aynı anda satışa sundu. Ürün ailesinde C4 ile C5 X arasına yerleşecek yeni modelle birlikte markanın Türkiye hedefleri de yükseldi. Yeni modelin üretildiği İspanya Madrid'de bir araya geldiğimiz Citroën CEO'su Vincent Cobee, "Türkiye özellikle son 5 yıldır ciddi anlamda büyüdüğümüz bir ülke" açıklaması yapıp yeni hedeflerini açıkladı.

TÜRKİYE BİRİNCİ PAZAR

Türkiye'de çok yenilikçi bir ekibimiz var diye konuşan CEO, "Ami'yi Türkiye pazarında satışa sunmak istediğimizde müşterilerden hiç tepki almayacağımızı tahmin ediyorduk. Ben karamsardım, Türkiye ekibimiz pozitifti, benim yanlış olduğum ortaya çıktı ve çok iyi bir iş başardılar. Elektrikli e-C4'ü de pazara sunmak istediğimizde devletin de elektrikli araçlara olan yaklaşımı destekleyiciydi. Altyapı anlamında soru işaretleri varken, tüketiciler buna hazır mı diye düşünürken gördük ki çok ciddi bir talep var" dedi. Cobee, "Avrupa pazarında C4 X'in yüzde 60'ı elektrikli olur. 14 Avrupa pazarında sadece elektrikli olarak satacağız. İçten yanmalı motorların satışındaysa Türkiye birinci pazar konumuna gelecektir" diye konuştu.

HEDEF İLK 5'E GİRMEK

Vincent Cobee, "Fransa halen 300 bin adet satışla en büyük pazarımız. İtalya ve İspanya arasında ikincilik çekişmesi 100 bin adetler seviyesinde devam ediyor. Dördüncülük olarak da İngiltere ve Almanya'nın satışları 80 bin seviyelerinde yarışıyor" dedi. Cobee, "Türkiye'de geçen yıl yaklaşık 29 bin adet araç sattık, 2023 öngörümüz de yeni modelimiz sayesinde 50 bin adet seviyesine ulaşmak. 2025 yılında yüzde 8'lik bir pazar payına ulaşıp yıllık 80 bin adetlik satışla ilk 5 marka arasına girmeyi hedefliyoruz. Bu durumda Türkiye'de üretim de gündeme gelebilir" açıklaması yaptı.

LOKOMOTİF MODEL C4 X

"2023 yılında Citroën Türkiye olarak binek ve ticaride toplam hedefimiz 49.250 adetlik satışa ulaşmak. Bir de bunun üzerine 3000 adet Ami satışı gerçekleştirmek. O zaman da markanın toplam satışı 50 bin adet seviyesinin üstüne çıkıyor" diye konuşan Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım, "2023 için lokomotif modelimiz 10 bin adetlik toplam satışla C4 X olacak. Tedariğe bağlı olarak bu 15 bin adede çıkabilir" dedi.

Citroën CEO'su Vincent Cobee, Citroën Türkiye Genel Müdürü Selen Alkım C4 X'in üretildiği İspanya Madrid'de markanın yeni yol haritasını açıkladı.

ELEKTRİKLİ SADECE ONLINE SATILIYOR

CItroen ürün ailesinde C4 ile C5X arasına konumlanan C4 X'te 1.2 lt (100 ve 130 beygir) benzinli, 1.5 lt 130 beygir dizel ve 100 kW (136 beygir) elektrikli olmak üzere üç farklı versiyon aynı anda sunuluyor. Satışların yüzde 10'luk kısmını oluşturcak elektrikli versiyon sadece online satılacak. Menzili 360 km olan e-C4 X ile birlikte müşterilere wallbox ev tipi hızlı şarj ünitesi de hediye edilecek. Yeni modelde fiyatlar 100 HP'lik benzinli ve manuel şanzımanlı baz versiyonda 722 bin TL'den başlıyor. 130 HP'lik benzinli ve otomatik şanzımanlı versiyonun başlangıç fiyatı 828 bin TL. Dizel otomatik versiyonun başlangıç fiyatı 873.000 TL, elektrikliyse 909 bin TL fiyat etiketine sahip.