Akşam Gazetesi - Sümer Demirciler
DÜNYANIN en çok satan Fransız otomobili Renault Clio, ilk üretimi başladığı 1990 yılından itibaren beş nesilde toplam 16 milyon adetlik önemli bir satış başarısı yakaladı. Fransa'nın ardından dünyanın en çok Clio satılan ikinci ülkesi olan Türkiye'de bugüne kadar 600 bin adetten fazla satışa imza atıldı. Türkiye'de üretilen ve Bursa OYAK Renault Fabrikaları'nda 3.4 milyon adetlik üretimi aşan Renault Clio, günümüzde B-HB segmentinde satılan her iki araçtan biri olarak öne çıkıyor. Kapsamlı bir yenilenme operasyonu geçiren model, yakaladığı başarıyı devam ettirmek istiyor. Yeni versiyonda da üretimin büyük bir bölümü Avrupa pazarlarında satılacak.
HİBRİT VE LPG VAR
Yeni Renault Clio'da güçleri 65-145 beygir arasında değişen benzinli, LPG'li ve hibrit motorlar sunulacak. 3 silindirli 1.0 lt 65 beygirlik SCe motor yeni versiyonun en ekonomik versiyonu olurken 5 ileri manuel şanzımanla satılacak. 100 beygirlik üç silindirli TCe LPG motor da ülkemiz pazarında alınabilecek. Bu motorla Clio bin 100 km toplam menzile ulaşabilecek. Yeni versiyondaki en önemli ve güçlü motorsa 145 beygirlik E-Tech full hybrid versiyon olacak. Renault'nun Formula 1 deneyimlerini içeren motor gücü, elektrikli sürüş deneyimi ve kullanım konforuyla ailenin en üst versiyonu olacak. Yerli hibritler arasına katılan model, 100 km'de 4.2 lt'lik tüketimiyle beğeni toplayacak.
YENİ SPOR MARKA GELİYOR
Yeni Renault Clio'nun eylül ayından itibaren Türkiye pazarında satışına başlanacağını açıklayan MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, markanın "Renaulution" stratejisi çerçevesinde gelecek 3 yılda muazzam bir değişimin içinde olacağını vurguladı. Türkiye'de de Renault'nun Alpine markasını devreye sokacaklarına dikkat çeken Çağdaş, "Ekim-kasım gibi Alpine markamızın tanıtımı olacak. Dört farklı modelini getirerek Mais'e ait bayilerde satacağız. Böylelikle premium markamız da olacak" dedi.