Yeni model atağı satışları katlayacak! Grubun tek Alman markası rekor peşinde

Toplam 14 markalı Stellantis'in tek Alman kökenli markası Opel hedef büyüttü. Yeni Mokka'yı pazara sunan Opel Türkiye, Crossland ile birlikte B SUV'da liderlik, 2022'de 60 bin adetle tarihi rekor hedefliyor.

SÜMER DEMİRCİLER

Bu yılın başında Fransız Groupe PSA ile İtalyan-Amerikan Fiat Chrysler Automobiles şirketlerinin birleşmesiyle kurulan Stellantis grubu bünyesinde yer alan 14 markayla dünyanın en büyük dördüncü otomotiv grubu oldu. Toplam satışları 8.7 milyon adedi aşan dev grubun tek Alman kökenli markası Opel, global pazarlardaki yükselişini ülkemize de taşımaya hazırlanıyor. Tümüyle yenilenen Mokka'yı pazara sunduklarını, Crossland ile birlikte B SUV'da lider olmayı planladıklarını açıklayan Opel Türkiye Genel Müdürü Alpagut Girgin, hedef büyüttüklerinin altını çizdi.

BU YIL 5 SENEYE 10 BİN SATIŞ

Bu yıl en büyük kozlarından olacak yeni Mokka'ya daha bayilere dağıtılmadan 250 adet sipariş aldıklarını açıklayan Girgin, "Bu yıl sonuna kadar 5 bin adet Mokka satmayı planlıyoruz. Toplam satışlarımızın yüzde 15'i yeni Mokka'da oluşacak. Ancak Mokka asıl performansını önümüzdeki yıl gösterip 10 bin adetlik satışa ulaşacak. Öte yandan, Mokka ve Crossland ikilisinin B-SUV kategorisinde bizi liderliğe taşımasını hedefliyoruz" açıklaması yaptı.

Opel Türkiye olarak markanın globalde en büyük 4'üncü büyük pazarı olmayı planladıklarını aktaran Girgin, "Türkiye yollarında 1 milyondan fazla Opel dolaşıyor. Ürün portföyümüz hızla yenilenip gelişiyor. 2022 için 60 bin adetlik satış hedefi koyduk. Bu Opel Türkiye'nin 2004'te yakaladığı 58 bin adetlik satıştan sonra tarihi rekoru anlamına da geliyor" dedi.

ELEKTRİKLİ SIRADA

Mokka'nın yüzde 100 elektrikli versiyonu için çalışmalara başladıklarını açıklayan Alpagut Girgin, Avrupa'da satışa sunulan aracın 2022 ilk çeyreğinden itibaren Türk tüketicilerle buluşacağını belirtti. "2022 yılında sattığımız her 2 otomobilden birisi SUV olacak. Ana oyuncumuz Mokka ve Crossland olacak, yeni Grandland ile de iddiamızı devam ettireceğiz" diye konuşan Girgin, "2022 yılı ikinci yarıda da yeni Opel Astra Türkiye'de olacak. Ticari araçlarda iddiamızı yükselteceğiz" diye konuştu.

YENİ VERSİYONDA DİZEL YOK

Türkiye'de ilk kez 2012 yılında satışa çıkan Opel Mokka günümüze kadar 18 bin adetlik toplam satışa ulaştı. İkinci neslinde Opel'in yeni marka yüzünü de yansıtan B SUV sınıfındaki Mokka, yeni nesil IntelliLux LED® matrix farlarla tamamlanan Opel Vizör ve yeniden tasarlanan Opel Şimşek logosu ve kaslı karoser yapısıyla hemen dikkat çekiyor. Toplam 4.15 metre uzunluğundaki otomobil, 5 kişi için yeterli yaşam alanı ve 350 lt bagaj hacmi sunuyor. Yeni model sadece 1.2 litrelik turbo beslemeli benzinli motorla satışa sunuluyor. 130 beygirlik motor, 0-100 km/s hızlanmasını 9,2 saniyede tamamlıyor ve 200 km/s son hıza ulaşıp 100 km'de ortalama 4.9 lt yakıt tüketiyor. Sadece AT8 otomatik şanzımanla sunulan yeni modelde üç farklı donanım paketi bulunuyor. 6 gövde ve 6 tavan rengine sahip olan Mokka'nın fiyatı 365.900 TL'den başlayıp, en üst donanım seviyesinde 397.900 TL'ye kadar yükseliyor.

Sürücü odaklı "Opel Pure Panel Kokpit" ilk kez yeni Mokka'da kullanılıyor. 12 inçe kadar uzanan dijital gösterge paneli sınıfının en büyüklerinden.