Yeni e-POWER teknolojisi yakında Türkiye'ye geliyor

Merakla beklenen Nissan'ın yeni teknolojisi e-POWER'ın Türkiye pazarına giriş yapması için sayılı günler kaldı. Yeni Qashqai e-POWER, dışarıdan şarj etmeye ihtiyaç duymadan elektrikli sürüş imkanı sunuyor.

Henüz yüzde 100 elektrikli araç kullanmaya hazır olmayan tüketicilere hitap edecek bir Nissan teknolojisi olan e-POWER'ın Türkiye pazarına girmesine sayılı günler kaldı. Şirketin elektrikli geleceğini simgeleyen araçlardan biri olan Nissan Qashqai e-POWER, Nissan'ın SUV ve elektrifikasyondaki gücünü temsil ediyor. Merakla beklenen tamamen yeni Qashqai e-POWER ile sürdürülebilir bir gelecek için önemli bir adım atılıyor. Nissan, bu yılın mart ayında Avrupa'da 6 adet yeni elektrikli modelini duyurmuştu. Konuyla ilgili açıklama yapan Nissan AMIEO Bölgesi Başkanı Guillaume Cartier, "Müşterilerimizle birlikte elektrifikasyona doğru heyecan verici bir yolculuk yaşıyoruz. Benzersiz e-POWER teknolojimiz, sıfır emisyonlu sürüşe geçişte sürücüleri destekliyor" ifadelerini kullandı.

DIŞARIDAN ŞARJ YOK

Qashqai'nin yeni e-POWER teknolojisi, dışarıdan şarj etmeye ihtiyaç duymadan elektrikli sürüş keyfi sunuyor. Elektrik motorundan aldığı gücü, tekerleklere aktaran güç aktarma sistemi teknolojisi, yüzde yüz elektrikli ve geliştirilmiş bir sürüş deneyimi sunuyor. Nissan'ın, mobilite ve ötesini güçlendirmeye yönelik uzun vadeli vizyonu olan 'Ambition 2030'u' gerçekleştirmede bir sonraki adımı işaret eden bu iki model; Nissan'ın Avrupa'daki yüzde 75'lik konsolide satış planını ve 2026 mali yılına kadarki elektriklendirilme hedefini destekliyor.

TALEPLERE ANLIK TEPKİ

Nissan'a özel ve şirketin Intelligent Mobility stratejisinin önemli bir bileşeni olan e-POWER sistemi, günlük sürüşü hem keyifli hem de verimli hale getirerek elektrifikasyona yeni bir yaklaşım getiriyor. e-POWER sistemi, değişken sıkıştırma oranlı 1.5 litrelik üç silindirli turbo şarjlı 156 hp benzinli motora sahip. Aynı zamanda e-POWER, jeneratör, invertör ve Nissan'ın elektrikli araçlarındakine benzer boyut ve güç çıkışına sahip 140 kW güç üreten elektrik motoruyla tamamlanan yüksek çıkışlı bir bataryadan oluşuyor. Benzinli motor, sürüş senaryosuna göre invertör aracılığıyla yüksek voltaj bataryasına, elektrik motoruna veya her ikisine de enerji üretiyor. Bu güç aktarma organını rakiplerinden ayıran en önemli noktanın ise, elektrik motorunun tekerlekler için tek güç kaynağı olması ve dolayısıyla sürücünün taleplerine anlık ve doğrusal tepki göstermesi olduğu belirtiliyor.

TEK PEDALLA HIZLANMA VE FREN YAPMA İMKANI

Yeni Qashqai e-POWER, 'e-Pedal Step' adı verilen tamamen yeni bir tek pedal sürüş deneyimiyle birlikte sunuluyor. Sürücünün ayağını gaz ve fren arasında dur-kalk şeklinde sık sık hareket ettirdiği ve şehir içi sürüşlerde tekrarlayan stres yükünü ortadan kaldırmak için tasarlanan e-Pedal Step, sürücülerin yalnızca gaz pedalını kullanarak hızlanmasına ve fren yapmasına olanak sağlıyor. e-POWER sistemiyle içten yanmalı motorun optimum sıkıştırma oranıyla çalışması sağlanırken, geleneksel benzinli motorlara göre daha düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu değerlerine ulaşılıyor. e-POWER teknolojisi, bu özelliğiyle şehrin hava kalitesini minimum seviyede etkilerken, sessiz çalışan motoru ise sürüş konforuna katkı sağlıyor.

YAVAŞLAMADA ENERJİ KAZANIYOR

e-POWER sistemindeki güç ünitesi ani hızlanma veya yüksek hızlarda performansı en üst seviyeye çıkarmak için 1.5 litrelik motor tarafından üretilen elektrik enerjisini invertör aracılığıyla elektrik motoruna iletiyor. Yavaşlama ve frenleme anında geri kazanılan kinetik enerji, yeniden kullanılmak üzere bataryaya yönlendiriliyor.