SÜMER DEMİRCİLER
Fransız üretici Renault için Bursa fabrikası gerek adet gerekse kaliteli üretim anlamında büyük önem taşıyor. Son olarak devreye alınan 100 milyon euroluk yatırımla hibrit motor üretim merkezlerinden birine dönüşen fabrika yeni açılımlar peşinde. Yeni nesil araçların üretimine yer açmak için Megane Sedan üretimini 2022 yılı sonundan itibaren komşusu Karsan'da devredecek olan Oyak Renault Bursa tesislerindeki kapasitenin nasıl kullanılacağı merak konusu. Farklı senaryoların gündeme geldiği, grup bünyesinde yer alan Nissan ve Mitsubishi'nin üretimlerinin bile konuşulduğu tesis için grubun direksiyonundaki isim Luca de Meo'ya merak edilenleri sorduk. Münih IAA Mobility Fuarı'nda bir araya geldiğimiz Luca de Meo, Bursa fabrikasının yol haritası konusunda ipuçlarını verdi.
Kendisi için Türkiye'nin ayrı bir yeri olduğunun altını çizen Meo, "Fabrikadaki ortağımız ile bu konuda nasıl bir yol izleyeceğimize dair görüşmeler yürütüyoruz. Şu anda bu konuda konuşmak benim için çok zor. Ancak şunu söyleyebilirim ki Türkiye bizim endüstriyel sistemimizi doldurması açısından oldukça önemli bir pazar. Bursa'da ortaya çıkan işten oldukça memnunuz. Türkiye gelecekte Renault Grubu için önemli bir rol üstlenmeye devam edecek" diye konuştu.
TÜRKİYE'NİN YERİ AYRI
Meo,"12 aydır görüşmelerimizi sürdürüyoruz. Bazı endüstriyel operasyonların geleceği hakkında konuşmak ve gerekli düzenlemeleri yapmak için de bu süre zarfında pek çok görüşme yürüttük" açıklaması yaptı. Meo, "Bursa'da Clio benzeri B sınıfında yer alan araçların burada üretilmesi ihtimali değerlendirdiğimiz senaryolardan birisi. Biliyorsunuz Türkiye'yi ayrı seviyorum. Burada pek çok önemli projemiz bulunuyor. Bursa'daki kapasite boşluğu kesinlikle doldurulacak. Türkiye'de SUV üretilmesi de seçenekler arasında ancak bu, senaryonun şu anda bir parçası değil" dedi.
378 BİN ARAÇ 920 BİN MOTOR
Oyak Renault, kuruluşunun üzerinden 50 yıl geçtikten sonra 342 bin 777 adet otomobil 512 bin 584 adet motor üretimi gerçekleştirdi. Yıllık 378 bin otomobil ve 920 bin motor üretim kapasitesine sahip, 7 binden fazla çalışanı bulunan tesis, Clio, Clio Hibrit ve Megane Sedan, ayrıca bu modellerde kullanılan motor, mekanik aksamı üretip ihraç ediyor.
E-MEGANE İLE YENİ SAYFA
Fuarda dünya tanıtımı yapılan yüzde 100 elektrikli E-Megane hakkında da konuşan CEO, "Önümüzdeki süreçte 2024-2025 yılları arasında büyük bir elektrikli otomobil dalgası gelecek. Benim öncelikle, Fransa'da başladığım elektrikli otomobil üretiminde tedarikçilerimden her şeyi düzenli olarak alıp üretimin aksamadan yürüdüğünden emin olmam gerekiyor. Ardından, yakın gelecekte Türkiye'den elektrikli otomobil ihracatı da mümkün olabilir" dedi.