Son 1 yılda yüzde 142 artarak aracı olan vatandaşlar için kâbus haline gelen trafik sigortasında sigorta şirketlerinin indirim için şart koştuğu 2 madde yasalaşıyor. Ancak geri kalan 2 maddeyi Hazine hukuken imkânsız gördüğü için torba yasaya koymadı.
Böylece sigortacıların “Eğer 4'ü de geçerse fiyatlar yüzde 20 düşer” dediği şartlar gerçekleşmediği için beklenen fiyat düşüşü de hayal oldu. Peki neydi bu 4 madde? Önce ekonomi yönetiminin de kabul edip yasalaşması için torba yasaya koyduğu 2 maddeyi söyleyelim. Bunlardan ilki kusurlu sürücüler için de sigorta şirketlerinin tazminat ödemesi uygulaması.
2011'de Yargıtay kararı ile kusurlu sürücü de üçüncü kişi sayılarak onların ailelerine veya kendilerine tazminat ödenmesi kararı alınınca binlerce dosya sigorta şirketlerinin kapısına yığıldı. Diğeri ise kişi trafik kazasında ölürse yakınlarına sakat kalırsa kendisine ödenecek olan 'bedeni tazminat' hesaplanırken bir standart oluşturulması. Habertürk'ün haberine göre, Hazine'nin kişinin yaşı, mesleği, geride bıraktığı bakıma muhtaç insanlar göz önüne alınarak hazırladığı bir yaşam tablosu var. Şirketler bu tabloya göre bedeni tazminat ödemek istiyor. Ancak avukatlar mahkemelerde bu tabloyu değil bilirkişilerce belirlenecek tazminatı istiyor. Bu durum beraberinde bir belirsizliği getiriyor.
BELİRSİZLİK FİYAT ARTIRIYOR
Belirsizlik ise şirketlerin maliyet belirlerken zorlanmaları bir yana yüksek karşılık ayırmalarına neden oluyor.
'HUKUKEN İMKÂNSIZ'
Sigortacılar tazminat talebi olan kişilerin mahkemelere gitmeden önce sigorta şirketlerine başvurmasının ve ikinci olarak da geçmişte ibralaşılarak (anlaşılarak) kapatılan dosyaların kanun ve durum değişikliklerine göre bir daha açılmamasını istiyordu. Hazine ise bu iki konuyu hukuken imkânsız buluyor. Daha önce benzer bir konuyu yasalaştırdıklarını kaydeden bir yetkili “Ancak yasalaşsa bile konu imkânsız hale geldi. Sigortacıların 2 istediği de hukuken imkânsız” dedi. (Habertürk)