Toyota, 24 Saatlik Le Mans yarışında ilk zaferini kazanmayı hedefliyor
Toyota, Dünya Dayanıklılık Şampiyonası’nın (WEC) ikinci yarışı olan Le Mans 24 Saat yarışındaki mücadelede zirveyi hedefliyor.
Şampiyonanın açılış yarışında ilk iki sırayı alarak büyük bir başarıya imza atan Toyota, 1,000 HP’lik iki TS050 Hybrid yarış aracıyla 86’ncı kez düzenlenen klasik yarışta yer alacak.
Toyota’nın yarış takımı Toyota Gazoo Racing’de 7 numaralı araçta Mike Conway, Kamui Kobayashi ve José María López yarışırken, 8 numaralı araçta ilk kez Le Mans’a katılacak Formula 1 Dünya Şampiyonu Fernando Alonso’nun yanında Sébastien Buemi ve Kazuki Nakajima yarışacak.
Belçika’da, Spa-Francorchamps’da gerçekleştirilen sezonun ilk yarışında duble zafer alan Toyota, yine galibiyet hedefiyle 20’nci kez Le Mans’a katılacak. Toyota bu amaçla, TS050 Hybrid yarış aracını yüksek performans ve performans elde etmesi için 25 bin km civarında teste tabi tuttu.
Toyota büyük zafere çok yakın
Toyota Gazoo Racing, daha önce Le Mans’da hızını kanıtlamayı başarmıştı. 2016’da son turda yaşadığı teknik bir problem nedeniyle galibiyeti kaçırırken, geçtiğimiz yıl da rekor bir süreyle pol pozisyonunu almıştı. Şimdi ise takım Le Mans’ı kazanarak, tarihinde bir ilki gerçekleştirmek istiyor.
Fernando Alonso’nun ilk Le Mans yarışı
Takımın Formula 1 çifte Dünya Şampiyonu pilotu Fernando Alonso ise, ilk kez katılacağı Le Mans yarışı öncesinde şu değerlendirmeyi yaptı: “Kendimi hazır hissediyorum. Takım olarak çok sıkı çalıştık ve iyi bir konumdayız. Güçlü ve birlik içinde olan bir ekipte olmaktan keyif alıyorum. İlk Le Mans yarışım büyük bir deneyim olacak; sadece yarış değil, hazırlık atmosfer ve taraftarlar açısından farklı bir deneyim bizi bekliyor.”
Toyota, 2012 yılında motorsporları için en verimli hibrit motorunu kullanarak yüzde 35 daha az yakıt tüketmeyi başarmıştı. Daha da geliştirilen 2018 TS050 Hybrid, seans başına 35.1 kg yakıtla, Circuit de la Sarthe’de 11 tur atabiliyor. Toyota ayrıca Spa’da hızlı pit stop’larıyla da öne çıkmıştı.
Le Mans rekorları Toyota’ya ait
Circuit de la Sarthe geçen yılki yarışa güvenlik sebebiyle biraz daha güncellendi ve uzunluğu değişti. Bu da, 13.629 km’lik Kobayashi’nin 2017 pol pozisyonu zamanının kırılamayacağı anlamına geliyor. Daha önce 13.605 km’lik pist rekoru da, 1999’da TS020 ile Martin Brundle’ın pilotajında kırılmıştı.
2018 versiyonu TS050 Hybrid, bu pistte 2,752 km kat etti ve resmi test seanslarında en hızlı turu atmayı başarmıştı. Toyota, bu güçlü performansın yarış hafta sonu boyunca da devam etmesini hedefliyor. Motorsporlarının en zorlu yarışlarından biri olan Le Mans 24 Saat, 13 Haziran Çarşamba günü antrenman turlarıyla başlayacak. Yarış ise Cumartesi günü başlayacak. Yarış araçları toplamda 35 saatlik sürüşlerle sınanacak. Toyota ise, burada tarihinin dördüncü pol pozisyonuyla birlikte galibiyete uzanmayı amaçlıyor.