SÜMER DEMİRCİLER
Ticari araç pazarının güçlü markası Fiat, bu alanda atağa kalkıyor. Marka hafif ticari araç bayi teşkilatlanmasını ‘Fiat Professional’ markası altında yeniden yapılandırmaya başladı. Temmuz ayından itibaren devreye alınmaya başlanan ‘Fiat Professional’ ile bayilerinin servis yapılanmasını, saha ve satış ekiplerinden, dış cephesine ve markanın internet sitesine kadar uzanan yelpazede binek araç sınıfından ayrıştıran Fiat, böylelikle hafif ticari araç kullanıcılarına daha da profesyonel hizmet vermeyi hedefliyor.
Öncü olmayı sürdüreceğiz
Fiat İş Birimi Direktörü Altan Aytaç, “Yeni yapılanmanın 2017 yılında bize getireceği sinerji ile hafif ticari araç pazarında daha da büyümeyi hedefliyoruz. Genişleyen ürün gamımız ve güçlü bayi teşkilatımız ile Türkiye otomotiv pazarının öncülerinden biri olmayı sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı.
Binek ve ticari ayrışması
Güçlü bir marka olabilmenin müşteri odağı ve her sınıfa hitap eden güçlü bayi yapılanmasından geçtiğini belirten Aytaç, “Ducato’dan 124 Spider’a kadar uzanan geniş ürün gamımızda her ürünün kendi pazarı ve kendi müşteri profiline daha çok odaklanabilmek için, özellikle binek ve ticari araç ayrışmasını hedefledik. Bu noktada, Fiat Professional markasını devreye alma konusunda çalışmalarımız başladı. Fiat Professional 2007’den beri globalde kullanılıyor” açıklamasını yaptı.
MÜŞTERİYLE 10 NUMARA BAĞ
Müşterilerle kurulan ilişkinin önemine dikkat çeken Aytaç, 2014'te hayata geçen ‘10 Numara Fiat’ programının söz konusu ilişkileri güçlendiren önemli bir örnek olduğunu söyledi. Aytaç, “Program kapsamında sunduğumuz hizmetler
Geçen yıl 54 bin sattı
Aytaç, ilk beş ayda Fiat Professional tarafında toplam satış adetlerinin 38 bini bulduğunu belirtti. Doblò ve Fiorino’nun yüzde 40’lık pazar payıyla sınıflarının liderliğini sürdürdüğünü ifade eden Aytaç, “Fiat markası olarak geçen sene 54 bin adet hafif ticari araç satışı gerçekleştirmiştik. Bu yıl yüzde 10 artışla 60 bin adetlere ulaşmayı planlıyoruz” dedi.