SÜMER DEMİRCİLER
Özellikle SUV modelleriyle adından çok söz ettiren Fransız üretici Peugeot, ülkemiz pazarında da marka tarihinin en yüksek ikinci toplam satış adedine ulaştı. Zorlu geçen 2020 yılını satışlarını yükselterek tamamlayan Peugeot Türkiye, 36.589’u binek, 7.085’i hafif ticari olmak üzere toplam 43.674 adet araç satışı gerçekleştirerek yüzde 5,7 pazar payı elde etti. Marka tarihinde son 16 yılın en yüksek satış adedine ulaşan Peugeot, binek araç pazarında Türkiye’nin 5. en büyük markası oldu. Markanın 2008, 3008 ve 5008’den oluşan SUV model ailesi 25.960 adetlik rekor satış ile 2020 yılında toplam SUV sınıfının lideri oldu.
UNUTULMAZ BİR YIL
Geçtiğimiz yıl tüketici taleplerine aldıkları hızlı kararlarla anında yanıt verdiklerini, bunun da satışlar üzerindeki olumlu etkisini hemen gördüklerinin altını çizen Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, “2021 için Türkiye toplam pazarının 700 bin adetli satışlara ulaşmasını bekliyoruz. Bu yıl pazar payımızı yüzde 8’e çıkartıp, 55-56 bin adetlik tarihi rekor satış hedefliyoruz. SUV’da liderliğimizi korurken, pazara yeni sunduğumuz B hatchback modelimiz 208 ile bu sınıfta da ilk üçe girmeyi planlıyoruz” diye konuştu. Markanın elektrikli araçlardaki atağı konusunda da değerlendirmeler yapan Anaç, “Ülkemizde de elektrikli araç altyapısı hızla büyüyor. Yıl ortasına sürprizlerimiz olabilir” dedi.
KÜÇÜK SINIFTA ŞIK FRANSIZ
Avrupa pazarlarında bir yıldır satılmasına rağmen ülkemize yeni sunulan Peugeot 208, iddialı bir giriş yaptı. Şık hatlarıyla dikkat çeken otomobil ülkemiz pazarına 1.2 lt (75-100 ve 130 beygir) benzinli, 1.5 lt 130 beygir turbo dizel olmak üzere 4 farklı motor seçeneğiyle sunuluyor. EAT8 otomatik şanzımanın da sunulduğu yeni modelin fiyatı 169 bin TL’den başlayıp, en üst motor ve donanım seviyesinde 231 bin 500 TL’ye yükseliyor.