SERKAN DEMİRCİLER
STELLANTIS çatısı altındaki markalardan Peugeot, globalde grubun toplam satışlarının yüzde 20'lik bölümünü gerçekleştirerek, büyümesini sürdürüyor. Ülkemiz pazarında da özellikle SUV modelleriyle güçlü bir rüzgar yakalayan marka, yeni modelleriyle birlikte hedeflerini yükselttiğini açıkladı. Geçtiğimiz yıl filo satışları yerine perakendeye ağırlık verdiklerini belirten Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, "Geçtiğimiz yıl binek satışlarımız 29 bin adet civarında gerçekleşti ve en çok satan 6. marka olduk" açıklaması yaptı.
HAFİF TİCARİDE BÜYÜYOR
Pazardaki SUV modelleri dışında hafif ticaride önemli bir büyüme yakaladıklarının altını çizen Anaç, "Geçen yıl yüzde 8 büyüyen hafif ticari araç pazarında marka olarak yüzde 41 büyüme yakaladık ve 5.7 pazar payı ile dördüncü sıraya yükseldik. Son dört yılın en yüksek satışını yakaladığımız hafif ticari araç pazarı bizim çok önemsediğimiz bir pazar, burada üçüncü marka olma hedefimiz var" diye konuştu.
Bu yıl yaşanan belirsizliklere rağmen Peugeot olarak hedefleri yükselttiklerini belirten Anaç, "Tedarik sıkıntıları, çip krizi başta olmak üzere yaşanan sorunlara rağmen 2022'yi % 20 büyümeyle kapatmayı planlıyoruz. Pazar payını 1 puan artırmayı hedefliyoruz. Yaklaşık yüzde 6 pazar payı elde edeceğiz" dedi.
SUV'UN PAYI YÜZDE 50
Ülkemizde toplam satışlarda SUV modellerin payının artarak devam etmesini planladıklarını açıklayan Anaç, "Önceliğimiz yine SUV olacak. Satışlarımızın yüzde 50'den fazlası SUV'dan geliyor, gelmeye de devam edecek. Planımız bu şekilde. Hatchback'te yeni 308 ile beraber çok daha güçlü hale geleceğiz. Hafif ticari atağımız bu sene devam edecek. Çok kuvvetli bir ürün gamımız var, bu ürün gamını da güçlendirmeye devam edeceğiz. Örneğin şimdi Expert modelinde Combi Van getirme planımız var. Önümüzdeki günlerde bunu da pazara sunacağız" dedi.
ELEKTRİKLİ 2008 YIL SONUNDA
Bu yıl sonunda yeni 308 ve yüzde 100 elektrikli SUV 2008'i pazara sunacaklarını belirten İbrahim Anaç, "Marka olarak pazara sunduğumuz ilk yüzde 100 elektrikli modelimiz 2008 olacak. Ardından diğer modellerimiz satılmaya başlayacak. Yenilenen 308 modeli de yıl sonu satışa sunulacak" dedi. Yetkili satıcıların yapılanmasına devam ettiklerini açıklayan Anaç, "2018'den beri 60'tan fazla yeniden yapılanma projesini hayata getirdik. Şu anda bayi yapımızın üçte biri tek marka, üçte biri 2 marka, üçte biri de 3 marka olarak faaliyette bulunuyor. Türkiye'de kapsadığımız pazar bu yıl sonunda yüzde 94'e çıkacak. 2018'de yüzde 91'di. Showroom sayımız 61'e çıkacak" diye konuştu.