SÜMER DEMİRCİLER
Pazara sunduğu yeni modellerde son yıllarda satışlarını önemli derecede yükselten Jeep, pazarın en hızlı büyüyen markaları arasına girdi. Türkiye satışlarının yaklaşık yüzde 40'lık bölümünü oluşturan Compass'ın yeni versiyonunu pazara sunan marka daha da büyümek istiyor. Son dönemde artan kurlara rağmen otomobil pazarında talebin yüksek olduğunun altını çizen Jeep Marka Direktörü Özgür Süslü, "Türkiye'de çok ciddi bir otomobil ihtiyacı var. İnsanlar işe servisle gitmiyorlar. Toplu taşımaya binmek istenmiyor. Dışarı çıkmak isteyen herkes özel araçlarını tercih ediyor. Bu da hem ikinci ele hem de sıfır araçta domino etkisi yaratıyor. Bugüne kadar kurdaki artışın talep üzerinde olumsuz etkisini gözlemleyemedik. Bu sonsuza kadar böyle gitmeyecek, bir kırılma noktası olacak" dedi.
SATIŞLAR KATLANDI
"Bu yıl pazar için 650-700 bin aralığında bir öngörümüz var" açıklaması yapan Süslü, yılı geçen seneye oranla yüzde 20'lik büyüme ve 5 bin 300 adetlik satış ile kapatmayı, SUV'da daha büyümeyi hedeflediklerini söyledi. Jeep markası ile 2020 yılında yüzde 100'e yakın büyüme yakaladıklarını sözlerine ekleyen Süslü, ayrıca Jeep markasının satışlarını, Avrupa'da 2009 yılından günümüze 6, Türkiye'de ise 10 kat artırarak; en çok büyüyen marka olduğunun da altını çizdi.
HİBRİTİ DE GELDİ
Yenilenen Jeep Compass, 1.3 litrelik ve 150 beygirlik motor ve 6 ileri otomatik şanzımanla satışa sunuldu. Compass'ın şarj edilebilir hibrit PHEV versiyonunda ise 1,3 litrelik motorun gücü toplam 240 beygire çıkıyor. PHEV Compass gücünü eAWD dört tekerlekten çekiş sistemi üzerinden yola aktarıyor. Yeni versiyonun tanıtıma özel fiyatları 459.900 TL ile 799 bin TL arasında değişiyor. Süslü, "Markamızın pazarda büyümesine önemli katkıda bulunacak olan Compass'tan 2 bin adet satışla, bu sınıfın en çok satanı olmayı hedefliyoruz" açıklaması yaptı.