Sürüş İzlenimi: Nissan Qashqai

Nissan’ın en sevilen modeli Qashqai, yeni yüzü, yenilenen donanımları ve verimli motor seçenekleri ile tekrar elini güçlendirmeye çalışıyor.

1

(aksam.com.tr / Çağatay Uğur)

Crossover dünyasının başlangıcı Qashqai ile oldu. Fakat bu herkesi şaşırtan bir gelişmeydi. İflas eşiğinde olan Nissan, Carlos Ghosn sayesinde tekrar yükselişe geçti. Önce Nissan eskimiş araçlarını üretimden kaldırdı. Sonrasında ise her şey yeni otomobillere kalmıştı. Peki sedan, hatchback gibi her markanın modeli olduğu bir sınıfta tekrar ayaklanmak neredeyse imkansızdı. Bunun için Carlos Ghosn, çok farklı projelerle ortaya çıkma kararı aldı. Öncelikle Nissan’ın efsane spor otomobili GTR tekrar hayata döndü.

Bu dönüşle birlikte Nissan kendine finansman sağlamayı başardı. Bu yükselişle birlikte, Nissan, Qashqai modelini hayata geçirmeyi başardı. Sınıfının yaratıcısı olarak lanse edilen bu model, Crossover dünyasının yükselişini de başlatmış oldu. Ülkemizde de çok sevilen bu model, 2. Neslinin makyajlı versiyonu ile tekrar yollara çıktı. Makyajlı versiyonunda dış görüntüsünde değişiklik yapılan Qashqai’de daha sert çizgiler kullanıldı ve bu sayede daha modern bir görüntü elde edildi. Kararan stop lambaları ise aracın modern görüntüsünü devam ettirmeyi başarmış. Çok büyük farka sahip olmayan Qashqai’nin iç tasarımında ise neredeyse hiç değişiklik yapılmamış.

Direksiyon simidi dışında bir değişiklik olmayan iç mekanda, Sky Pack donanım seçeneğine yeni donanımlar eklenmiş. Bir önceki versiyonda sunulmayan  kendiliğinden kararan dikiz aynası, dokunmatik multimedya sistemi ve geri görüş kamerası sunuluyor olması ise bu modeli daha zengin göstermeyi başarmış. Daha önceki testimizdeki 19 inç jantlar yerine 16 inç jantlara sahip olan Sky Pack’te aracın daha konforlu olduğunu söylemek mümkün. Kalın yanaklı lastikler sayesinde daha fazla süspansiyon etkisine sahip olan otomobilde direksiyon tepkileri ise 19 inç jant seçeneğine göre biraz geri kalıyor. Lastiklerdeki esneme nedeniyle olan bu gecikme normal bir kullanıcının fark edeceği kadar fazla değil. Kumaş koltuklar ise deri koltuklara göre daha konforlu diyebilirim. Deri koltukların klasik sorunu olan yazın terletme kışın üşütme huyu ne yazık ki Qashqai’de de bulunuyor. Fakat bu sorun kış aylarında koltuk ısıtma ile çözülüyor. Sky Pack donanımında ise kumaş koltuklar bulunuyor. Daha dolgun olan koltuklar bu sayede biraz daha konforlu. Uzun yolda bu yumuşaklık ve konfor biraz yorucu olsa da Qashqai’nin yumuşağa dönük süspansiyonları bu yorgunluğu çok geç yaşamanızı sağlıyor. 430 litrelik bagaj hacmi biraz küçük olsa da iki katlı zemin sayesinde alt bölgeye eşyalarını saklayabiliyorsunuz. İç mekanda saklama gözü açısından da sorunsuz olan Qashqai’nin orta konsolu ise oldukça derin.

Düşük tüketim ondan sorulur!

Test ettiğim aracın kalbinde Renault’un geliştirdiği 1.6 litrelik dCi motor görev yapıyordu. Renault’un tüm dizel motorları gibi verimli olan motor ne yazık ki 1.5 dCi seçeneği kadar sessiz olamıyor. Fakat burada Nissan’ın yenilenen Qashqai’de artan yalıtım malzemeleri fark ediliyor. Bir önceki nesle göre daha az motor sesine sahip olan kabinde, düşük hızlarda motorun sesini duymak zor. 130 beygir güç ve 320 Nm tork üretiyor. Nissan’ın X-Tronic adını verdiği 7 ileri sanal oranlı CVT şanzımana sahip olan otomobilin 0-100 km/s hızlanması 11.1 sn. Fabrika verilerine göre 100 km’de 4.7 litre yakıt tüketen otomobilin testimiz sonucundaki tüketimi ise 5.6 litreydi. Boyutlarına göre oldukça düşük tüketim sergileyen Qashqai, 184 Bin TL’ye satın alabiliyorsunuz.