Sürüş İzlenimi: Dacia Duster 1.2 tCe

Dacia, kendi ezberlerini bozuyor. Yeni Duster hem güçlü hem de fazlasıyla teknolojik.

1

Dacia, ülkemizde ve dünyada düşük fiyatlı otomobilleri ile fazlasıyla dikkat çekiyor. Düşük fiyatı, düşük işletme maliyeti. Tabi bunlar da tasarım ve kalite gibi ögelere yansıyor. Araçlarında daha düşük kaliteli parça ve daha az teknoloji kullanan Dacia, artık bu düşünceden sıyrılıyor. Fakat yine de uygun fiyat sunmaya devam ediyor. Değişen düşüncesini yeni Duster ile gösteren Dacia, dış görünüşte büyük farklar sunmasa da iç tasarım ve alt yapı anlamında çok farklı bir otomobil sunuyor. Tasarım anlamında çok büyük değişiklik sunmayan Duster, ön tasarımında LED gündüz aydınlatmaya sahip olan farları ile farklı bir görüntü sunuyor. Yenilenen ön ızgarası ile daha modern görünen otomobilde yan çizgi de ise jantlar dışında bir değişim bulunmuyor. 

Arka tasarımda ise yeni kare formlu stop lambalarına sahip olan Duster, değişen arka tamponu ile de daha güçlü görünüyor. Eski neslinde Toros’lar da gördüğümüz basmalı bagaj kapağına sahip olan otomobilde artık o tuş modern bir şekilde saklanmış. İç mekana geçtiğimizde ise çok farklı bir iç mekan bizi karşılıyor. Eski Duster’da daha kalitesiz, daha sert plastik kullanırken, yeni Duster, daha kaliteli malzemelere sahip. Bu kalite artışı ile birlikte işçilik kalitesinde de artış yaşayan Duster, çok modern ve sorunsuz görünüyor. Orta konsolda bulunan 7 inç boyutundaki multimedya ekranı çözünürlük olarak düşük kalsa da dokunmatik hassasiyeti, menü geçiş hızları ile fazlasıyla iyi. Kullanımı çok kolay olan ekranın içeriğindeki özellikler de yeterince iyi. Multimedya ekranının altında yer alan piyano tuşları şeklindeki tuşlar ise aracın kalite hissini üst seviyeye getirmiş. Dokunma hissiyatı çok güzel olan tuşlardan stop/start sistemini açıp kapatabiliyor, eco modu açıp kapatabiliyor ya da dörtlü flaşörlerinizi açıp kapatabiliyorsunuz. Opsiyon olarak sunulan 360 derece görüş sisteminin kumandasını da yapabildiğiniz bu tuşlar bence aracın en zevkli noktalarından biri. Klima kontrol düğmeleri ise Duster’dan beklenemeyecek kalitede. LED’li dijital klimanın kontrolleri oldukça iyi fakat bu krom çerçevelerin vites üzerindeki krom çerçeve ile aynı olduğunu fark etmemek elde değil. Fabrikanın tasarruf yollarından birini şık detaylarda görmek şaşırtıyor. Yeni direksiyon simidini ilk defa Sandero modelinde görmüştük. Duster’da deri kaplamalı olarak karşımıza çıkan bu direksiyon simidi ele iyi oturuyor ve tok bir his veriyor. Direksiyonun solunda bulunan ayna kumandasının konumu ise oldukça iyi. Yanında bulunan tuş ise opsiyonel olarak satın alınabilen kör nokta uyarı sisteminin tuşu. Kör nokta uyarı sistemi hakkında tek bir eleştiri yapabilirim.

Uyarı ışıkları biraz daha parlak olsaymış daha iyi olurmuş. Aynaya güneş vurduğunda ya da arkadan far ayarı bozuk bir otomobil geldiğinde ne yazık ki bu uyarı ışıkları görünmüyor. Onun dışında mükemmel çalışan sistem, Duster’ın üzerindeki tüm kör noktaları bertaraf etmeyi başarıyor. Direksiyonun sağında yer alan start-stop butonu ise aracın kartla giriş yapılmasını sağlıyor.

Artık çok farklı

Duster sadece görsel bir değişiklik sunmuyor. Alt yapısı ve yalıtımı değişen otomobilin kullanımı da eski nesline göre değişmiş durumda. Daha konforlu ve daha sessiz olan otomobilin yol tutuşu da artmış durumda. Yüksek yapısı nedeniyle gövde salınımına sahip olan otomobilin süspansiyonları ise biraz serte dönük ayarlanmış. Bu sertliğe rağmen oldukça tok olan süspansiyonlar, araçta mutlu olmanızı da sağlıyor.  Test aracımız 1.2 litrelik yeni tCe motor seçeneğine sahipti. Duster’da ilk defa sunulan bu motor seçeneği beni ilk etapta şaşırtmayı başardı. Oldukça sessiz olan bu motor, 6 ileri manuel şanzıman seçeneği ile satın alınabiliyor. 

5300 d/d’da 125 beygir güç üreten bu motor, 205 Nm’lik torku sayesinde ise beklenilenden daha iyi ara hızlanmalar sunuyor. Oranları iyi ayarlanan şanzıman sayesinde rahat hızlanan otomobilin 0-100 km/s hızlanması ise tüm motor seçeneklerinin en iyisi. 10.4 sn’de 100 km/s hıza çıkan Duster, 177 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Esnek ve güçlü olan bu motor aynı zamanda ekonomik olmayı da başarıyor. Fabrika verilerine göre ortlama 6.2 lt yakıt tüketen bu Crossover, testimiz sonunda 7.4 litrelik ortalama tüketimi bizlere gösterdi. Büyük cüssesine 471 litrelik bagajına rağmen bence çok iyi bir tüketim ortalaması elde eden Duster’ın bu motor seçeneğinde en büyük avantajı ise fiyatı. Test aracımızdaki gibi tüm opsiyonlar dahil yaklaşık 90 bin TL’ye satılan otomobilin dizel motor seçeneğinde ise tüm opsiyonlar dahil en yüksek donanım seçeneğini 114 bin liraya kadar satın alabiliyorsunuz.