Sınıf liderliğini korumakta kararlı

C SUV lideri Nissan Qashqai, 3. kez yenilenip 1.3 lt hibrit benzinli motor ve 626 bin TL başlangıç fiyatıyla satışa çıktı. Markanın bu yıl satışlarının % 70'ini oluşturacak yeni araç sınıf liderliğini koruması hedefleniyor.

SÜMER DEMİRCİLER

TÜRKİYE C SUV sınıfının satış lideri modeli Nissan Qashqai, tümüyle yenilendikten sonra eski başarısını tekrarlama hedefiyle bayilerdeki yerini aldı. Avrupa satışı başladıktan sonra, pendemi ve çip krizi gibi olumsuzluklardan etkilenip Türkiye pazarına sunulması biraz geciken model, iddialı özellikleriyle tüketicilerle buluştu. Crossover sınıfının öncüsü olan ve bugüne kadar dünyada 5 milyon, Türkiye'de 155 binden fazla satış adediyle liderliğini ilan eden Nissan Qashqai'nin üçüncü nesli, bu başarısını devam ettirmekte kararlı görünüyor.

TASARIM GENLERİ KORUNMUŞ

Tümüyle yenilenmesine rağmen eski versiyonun genetik tasarım mirasına sadık kalınan modelde, V Motion ön Izgara, ince ve keskin hatlarıyla öne çıkan LED farları ve modelde ilk kez sunulan siyah/gri tavan tasarımı göze çarpıyor. Nappa deri ve masaj yapabilen koltuklar, Qashqai'de ilk kez kullanılan 12,3" genişliğindeki tamamen dijital gösterge paneli, 10 hoparlörlü gelişmiş müzik eğlence sistemi yeni modelin kullanım konforunu yükseltiyor.

HİBRİT MOTOR VE 4X4

Yeni Nissan Qashqai, türkiye'ye 1.3 litre benzinli, hafif hibrit (mild hybrid) motor teknolojisine sahip 158 beygir gücündeki motorla sunuluyor. Gelişmiş sürüş dinamiklerine sahip modelde 4x4 çekiş sistemi ve XTronic CVT şanzıman alınabiliyor. Benzinli hafif hibrit teknolojisini 4x4 çekiş sistemiyle sınıfında ilk sunan model olan Qashqai, hafif arazi şartları dışında, kar ve buzlu yollarda güvenle ilerleyebiliyor. Hafif hibrit teknolojisine sahip tutumlu motorun fabrika verilerine göre 100 km'deki ortalama tüketimi 5.3 lt'ye kadar düşürülebiliyor. Nissan Qashqai'de kullanılan yeni CMF-C platformu sayesinde yüzde 41 daha dayanıklı (rijit), güvenli ve geniş bir yapı sunarken sürüş keyfi konusunda da çıtayı yükseltiyor.

SATIŞTAKİ PAYI YÜZDE 70

Bu yıl Türkiye toplam pazarı için tahmin yapmanın zor olduğununun altını çizen Nissan Türkiye ve Kuzey Afrika Genel Müdürü Emre Doğueri, şu andaki toplam pazar beklentilerinin 700 bin adet olduğunu açıkladı. Bu pazar beklentisine göre Nissan olarak yüzde 2.5 pazar payı hedeflediklerini belirten Emre Doğueri, satışlarının yüzde 70'ten fazlasının yeni Qashqai'nin oluşturacağını açıkladı. Doğueri 2030 yılında kadar Nissan'nın 23 adet elektrikli model tanıtacağını bunun 15 adedinin yüzde 100 elektrikli olacağını, 2050 yılına gelindiğinde markanın tüm operasyonlarında nötr karbon değerini yakalayacağını belirtti.

626 bin TL'den başlıyor

Dört farklı donamım paketi bulunan yeni modelin 6 ileri manuel şanzımanlı baz versiyonunun fiyatı 626 bin TL'den başlarken, en üst donanım paketinde fiyat 842 bin TL'ye kadar çıkıyor. Nissan Türkiye ve Kuzey Afrika Genel Müdürü Emre Doğueri, "Nissan Qashqai 10 yıldan uzun süredir Türkiye'nin gözdesi. Şimdi baştan aşağı yenilenmiş haliyle dünya prömiyerinin ardından Türkiye'de de satışa sunuyoruz" dedi.