Sümer DEMİRCİLER
Renault’Nun B sınıfı SUV pazarındaki temsilcisi Captur, ilk kez yolara çıktığı 2013 yılından itibaren tam bir başarı öyküsü yazdı. Satışa sunulduğunda sadece Nissan Juke ile rekabet eden Captur, günümüzde farklı markalardan 20’den fazla modelle kıyasıya mücadele ediyor. Altı yılda 1.5 milyon adetle sınıfının en çok satanı olan Captur, tümüyle yenilendikten sonra başarısını daha da ileriye götürmekte kararlı görünüyor.
TOPLAM 70 ÜLKEDE SATILACAK
Renault Grubu için üst düzeyde stratejik bir bölge olan Çin’de de üretilecek olan yeni Captur böylece global bir model haline geliyor. Model, Güney Kore dahil olmak üzere Renault markası altında, tüm pazarlarda aynı isimle pazara sunulacak ve yaklaşık 70 ülkede satılacak.
Markanın Clio’nun da üretildiği CMF-B platformu üzerine yükselen Captur, yenilenirken boyutları da büyümüş. Eski versiyondan 2 cm daha geniş ve 11 cm daha uzun (4.23 metre) olan araç bu sayede sınıfnın en büyük bagaj hacimlerinden (536 lt) birini sunuyor. Krom çıtalar, geniş marka amblemi, C formlu ışık grubuyla yeni Captur çok daha dinamık özelikler sergiliyor. Yeni Captur 9,3 multimedya ekranı ve 10,2 inç dijital gösterge paneli ile kategorisinin en büyük ekranlarından birine de sahip.
HİBRİT BURSA’DAN GELİYOR
Yeni Captur, 4 benzinli ve 3 dizel motor ile pazara sunululacak. Benzinli motorların gücü 100-155 beygir arasında, dizelerin gücü 95-115 beygir arasında değişecek. Yeni Captur, 2020 yılından itibaren motor seçenekleri arasına E-TECH Plug-in hibrit motoru da ekleyecek. Şarj edilebilir hibrit versiyonu elektrikli olarak 65 km menzile kadar yol alabilecek. Clio’da da kullanılacak hibrit motor, aynı şekilde Bursa fabrikasında üretilecek.
2020’DE TÜRKİYE SATIŞI BAŞLIYOR
Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş: “2020’den itibaren Renault Grubu’nun ve sınıfının ilk şarj edilebilir (plug-in) hibrit motorunu da müşterilerinin beğenisine sunacak olan Captur, verimli ve ekonomik bir motor seçeneğine sahip. Türkiye’de binek pazarından yüzde 3,7 pay alan B-SUV segmentinin önemli oyuncularından Captur’ün, yenilenen tasarım ve özellikleriyle Türkiye’deki iddiasını artıracağına inanıyoruz’’ dedi.
HURDA TEŞVİKİ SENEYE UZAR
Kamu bankalarının yerli üreticilerle başlattığı faiz kampanyasının itici güç olduğunu vurgulayan Çağdaş, “Satılan her 100 aracın 70’i krediyle satılıyor. Kampanyanın etkilerini yıl sonunda daha net göreceğiz” dedi. Hurda teşvikinin pazarın gençleşmesi için çok önemli olduğunun altını çizen Çağdaş,” Kişisel beklentim hurda teşvikinin 2020 yılında bir miktar daha uzatılacağı yönünde” açıklaması yaptı.
VERGİ SİSTEMİ SADELEŞMELİ
Otomotiv sektörü en fazla ihracatı yapan, kendi kendine yeten, ihracat fazlası veren, en fazla vergi gelirinin toplanmasında katkısı olan bir sektör” diye konuşan Çağdaş, “Vergi yüksekliği devletsel bir gereklilik. Ancak çok karmaşık bir sistemimiz var. Bu dikkate alınarak bir sadeleşmeye gidilebilir” dedi. Çadaş, ”Tahminimiz bu yılın 450 bin civarında bir pazarla kapatılacağı yönünde. Rakiplerimizin beklentilerine baktığımızda, 420-425 bin ila 485 bin adede kadar değişen beklentiler var” diye konuştu.