SÜMER DEMİRCİLER
Renault çatısı altına 2004’te giren Dacia markası, günümüze kadar gerek satış gerekse teknolojide büyük bir atak başlattı. 44 ülkede satılan marka günümüze kadar 5 milyon adetlik satış yapıp, bunun 1.1 milyon adedi başarılı SUV’u Duster’dan geldi. İlk nesli 2010’da yola çıkan model, satışa sunulduğu tüm pazarlarda büyük bir başarı yakalarken, ülkemiz pazarında sınıfının açık ara lideri oldu. Duster, Türkiye’de satışa sunulduğu 2010’dan itibaren 89 bin 485 adet, Ocak - Kasım 2017’de ise 13 bin 818 satış adedi kaydetti. Duster, Dacia’ya Türkiye’de son 5 yılın 4x4 otomobil lideri unvanını kazandırdı. Bu yıl Frankfurt Fuarı’nda ilk kez sergilenen 3. nesil Dacia Duster, geçirdiği evrim gibi değişikliklerle sınıfındaki güçlü yerini daha da ileriye taşımaya hazırlanıyor. Dış görünüşte ana tasarım unsurları korunmasına rağmen, eski versiyondan hiçbir parçasının kullanılmadığı model, tamamen yenilenmiş. Duster’ın asıl yeniliğiyse iç mekan ve teknolojinde yapılmış.
İÇ MEKANDA DEVRİM
Uygun fiyat fayda özeliğiyle çok beğenilmesine rağmen, donanım eksiklikleri olumsuz eleştirilere hedef olan model, yeni versiyonda müşterilerinin karşısına etkileyici bir şekilde çıkacak. Navigasyon sistemini barındıran bilgi ekranı, EDC otomatik şanzımanı, 360° kamerası, hız ayar ve sınırlayıcı, yokuş iniş destek sistemi (HDC), yokuş kalkış destek sistemi (HSA), elektrik takviyeli direksiyon, otomatik yanan farlar, anahtarsız çalışma sistemi ve otomatik klima sayesinde araç yepyeni bir seviyeye ulaşmış.
2018 İLK ÇEYREKTE GELİYOR
Yeni Duster ülkemiz pazarına 2018 mart ayından itibaren sunulacak. Araçta 1.6 SCe 115 beygir (4x2 ve 4x4) ve 1.2 TCe 125 beygir (4x2 ve 4x4) benzinli & manuel, 1.5 dCi 90 beygir (4x2) ve 1.5 dCi 110 beygir (4x2 ve 4x4) dizel motorları manuel vites seçeneğiyle sunulacak. 1.5 dCi 110 beygir 4x2 versiyonu EDC otomatik vites seçeneği de bulunacak.
Yükselişimiz sürecek
Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş: “Dacia, Türkiye pazarında yükseliş trendini sürdürüyor. Binek + hafif ticari araç pazarında, iki sıra yükselerek marka sıralamasında 6. sıraya yükseldik. Biz Dacia’da çekici ve kaliteli otomobilleri en uygun fiyata müşterilerimize sunuyoruz. Mart ayında pazara sunacağımız yeni Duster ile Dacia’nın Türkiye pazarında yükselişi devam edecek” açıklaması yaptı.
Sürüş izlenimi
Tasarım olarak radikal değişiklikleri barındırmasa da yeni Duster, bünyesinde çok sayıda yeniliği barındıran bir model olarak karşımıza çıktı. İlk versiyonda olumsuz eleştirilerin odağı olan hidrolik direksiyon yerini Megane’da kullanılan elektrikli direksiyon simidine bırakmış. Tepkileri hassas yeni direksiyon sürüş karakterini büyük ölçüde yükseltmiş. Başarılı izolasyon sayesinde iç mekana ulaşan sesler neredeyse yok edilmiş. Yeni Duster, çok etkili çalışan 4x4 sistemi sayesinde safkan SUV’ları kıskandıracak bir arazi yeteneği sergiliyor. Hem de bunu uygun fiyat ve 100 km’de 7 lt seviyesindeki yakıt tüketimiyle başarıyor.