SÜMER DEMİRCİLER
Ülkemizde de pazar paylarını her yıl yükselten SUV modeller, tüketicilerin açık ara tercihi olmayı sürdürüyor. Geçtiğimiz yıl 1 milyon 238 bin adetlik tarihi satış rekorunun kırıldığı Türkiye pazarında SUV modellerin satış adedi 556 bin adedi geçip, pazardan aldığı pay da yüzde 56.8'e ulaştı. Satılan her iki aracın birinin SUV modellerden oluşması markaların da ürün yelpazesini şekillendirmesinde büyük rol oynuyor. Bu yıl Türkiye toplam pazarının 1 milyon adedin altına düşmeyeceğini, hatta rekor trendinin devam etmesini beklediğini açıklayan Opel Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç, "Opel Türkiye olarak 70 bin adet satış yapmayı ve yaklaşık yüzde 5.5 ve üzeri pazar payı elde etmeyi hedefliyoruz. Bu hedefin yaklaşık 20 bin adet ve biraz üstü ticari araç, kalanı da binek otomobil satışı oluşturacaktır diye hedefliyoruz" diye konuştu.
SUV PAYI YÜZDE 45
Yantaç, "Tüketici talepleri, uzun dönemli trende baktığımızda özellikle B-SUV ve C-SUV segmentlerine kaymaya devam ediyor. Opel olarak biz de, yenilenen Mokka ve Grandland modelleriyle ve 2025'de lansmanını yapacağımız Frontera modeli ile pazarın en büyük bölümünde tüm tüketicilere hitap eden bir ürün yelpazesi ile yer alacağız. 2025 yılında toplam 70 bin adetlik satış hedefimizin yaklaşık yüzde 45'inin SUV modellerimizden gelmesini bekliyoruz. Yeni Grandland, 10 bin adetlik bir satış hedefiyle, en çok satacağımız SUV modelimiz olacak" açıklaması yaptı.
ŞARJLI HİBRİT YIL SONUNDA
Opel'in SUV'daki amiral gemisi Grandland yeni nesliyle 1 milyon 804 bin TL'den başlayan fiyatlarla Türkiye'de satışa sunuldu. İlk etapta hem 504 km'lik menzile sahip 210 beygirlik elektrikli ve 1.2 litre 136 beygir turbo benzinli motorlu 48 V hybrid teknolojisine sahip versiyonu bulunan modelin şarjlı hibrit versiyonunun yılsonunda Türkiye'ye gelmesi bekleniyor.
YENİ MOKKA BAYİLERDE
Markanın ülkemiz pazarındaki lokomotif modellerinden olan ve güncellenen Mokka, Türkiye'de iki farklı donanım seçeneği ile ilk etapta 1.2 litrelik turbo benzinli motor ve AT8 otomatik şanzıman kombinasyonuyla 1 milyon 604 bin 900 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
AVRUPA'DAKİ ÜÇÜNCÜ BÜYÜK PAZARI
VOLVO'nun amiral gemisi XC90, geçirdiği makyaj ve teknik iyileştirmeler sonrasında satışa sunuldu. XC90, Türkiye'de ilk tanıtıldığı 2002 yılından bu yana toplam 17 bin 437 adet satışıyla, kendi sınıfında son 6 yıldır üst üste liderliğini sürdürüyor. Volvo XC90 B5 Mild Hybrid, 6 milyon 790 bin TL, T8 Plug-in Hybrid ise 7 milyon 570 bin TL fiyattan satışa sunuluyor.
DÜNYADA İLK 10'DA
Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Alican Emiroğlu; "Amiral gemimiz yeni XC90 ile birlikte 2025 yılında bir önceki yılın üzerinde bir satış yapmayı hedefliyoruz" dedi. Volvo Cars Uluslararası Pazarlar Başkanı Arek Nowinski; "Türkiye, 2024 yılında tüm zamanların en yüksek satış rekorunu kırarak Avrupa'daki 12 pazardan biri olmayı başardı. Türkiye, Avrupa'daki en büyük 10 pazar arasında yer aldı. Ayrıca Türkiye, XC90 satışları açısından Avrupa'nın üçüncü en büyük pazarı" dedi.
HAVALI BMW MODELİ YENİLENİP GELDİ
Yeni BMW 220 Gran Coupé modeli satışa sunuldu. Model Sport Line versiyonunda 2.597.800 TL, M Sport'taysa 2.826.300 TL fiyat etiketine sahip. Yeni BMW 220 Gran Coupé'nin 1.5 litre hacmindeki mild hybrid - benzinli motoru 170 beygir maksimum güç ve 280 Nm maksimum tork üreterek 0'dan 100 km/s hıza sadece 7.9 saniyede ulaşıp, 230 km/s son hız yapabiliyor. Model fabrika verilerine göre 100 km'de 5.2 - 5.8 litre tüketiyor. Genişliği 1.800 mm, dingil mesafesi 2.670 mm olan Yeni BMW 220 Gran Coupé, bir önceki versiyonuna göre 20 mm artan uzunluğu ve 25 mm artan yüksekliğiyle de dikkat çekiyor.